כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מזופניק ללשכת הגיוס

אחרי הבג"צ: ב'עדה החרדית' יוצאים להפגנת ענק בתחילת השבוע

מבג"צ לבד"ץ: העדה החרדית ייצאו בהפגנת ענק יחד עם הפלג הירושלמי וקהילות הספרדים ומבטיחים 'עצרת ענק' של רבבות מפגינים שיביעו את זעקת עולם התורה | בד"צ העדה החרדית במכתב עם הוראה ברורה: "זקן ואיש שיבה אברכי הכוללים ובחורי הישיבות הע"י, ישתתפו במחאה הזאת"

אחרי הבג"צ: ב'עדה החרדית' יוצאים להפגנת ענק בתחילת השבוע
בנייני זופניק של העדה החרדית צילום: באדיבות המצלם

בעקבות פסיקת הבג"צ היום המורה לצבא להיערך להוציא צווי גיוס על בני הישיבות, התכנסו היום חברי בד"צ העדה החרדית והודיעו על קיום עצרת ענק יחד עם קהלים נוספים בכיכר זופניק והרחובות הסמוכים.

במהלך מושב הבד"צ התקבלה בקשה מיוחדת מפוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לדחות את העצרת ממחר יום רביעי כפי שתוכנן מראש - ליום ראשון הבא, על מנת שיוכלו להתכונן כראוי לעצרת הענק המיועדת לכלל הציבור ולא רק לבני העדה החרדית.

עפ"י הפרטים הראשוניים שמתפרסמים כעת לראשונה ב'בחדרי חרדים', העצרת של העדה החרדית תתקיים בשבוע הבא ביום ראשון בכיכר זופניק והרחובות הסמוכים, שם ינאם פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך יחד עם חברי הבד"צ.

לאחר מכן תמשיך העצרת ל'תהלוכה' על פני רחוב מלכי ישראל לעבר רחוב שרי ישראל מול לשכת הגיוס, לשם יצטרפו גם קהילות נוספות כמו הפלג הירושלמי ועוד.

באדיבות המצלםהמכתבצילום: באדיבות המצלם

במהלך מושב הבד"צ שהתקיים היום בבנייני זופניק, הוציאו חברי הבד"צ מכתב מיוחד לנוכח פסיקת הבג"צ, תחת הכותרת "על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות", בו הם מודיעים על דרכי הפעולה העתידיים.

את מכתבם פותחים חברי בד"צ העדה החרדית "כאשר הבג"ץ - מקום המשפט שם הרשע - במשפטים בל ידעום הרים היום את ידו על הישיבות הקדושות והורה על גיוס כלל שומרי התורה והמצוות בארה"ק, התכנסנו היום שוב למושב בי"ד מיוחד לקראת המערכה על נפשה של היהדות החרדית בארה"ק.

בהמשך מודיעים הבד"צ: "העצרת תתקיים ברצו"ה ביום ראשון כ"ד סיון הבעל"ט בשעה 6:00 בכיכר זופניק בה נתכנס יחד לתפלה ותחנונים, ולשמוע אל דבר ה' במחאה והסברה על הגזירה הנוראה, ועל סכנת הפשרות הוויתורים היעדים וההסכמים על גבם של צעירי בני ישראל חרשו חורשים במחשכים, היל"ת.

ולאחריה תתקיים תהלוכת המחאה המאורגנת ע"י עסקנים מהנהלת העדה החרדית עם עסקני כלל היהדות החרדית ובני התורה, ישתתפו בה כלל ציבור היראים ובני התורה בהמוניהם, להשמיע קול מחאה גדולה על הגזירה הנוראה, ואין כוחינו אלא בפה.

וכבר כתבנו כי על יהודי ירא וחרד על עתיד הדורות, זקן ואיש שיבה אברכי הכוללים ובחורי הישיבות הע"י, ישתתפו במחאה הזאת, כי קיומה של תורה תלוי במחאה זו על עתידה של היהדות החרדית בארה"ק.

בעדה החרדית אומרים הערב כי הציבור החרדי יוכיח בהמוניו את התנגדותו לחוק הגיוס ולקיום הפשרות ומשא מתן של נציגים חרדיים על בשר החי מי יתגייס ומי לא, וכי העצרת תכריז כי אין מקום לפשרות בנושא זה.

בד"צ חוק גיוס בני ישיבות פסיקת בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד