כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ומה בשאלת ההתאמה?

סקר חדש: גוש הימין מתחזק, ליברמן מבסס את כוחו בגוש המרכז

סקר חדש שפורסם מעלה כי מפלגת הליכוד מתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם. עוצמה יהודית מאבדת שני מנדטים • ליברמן מבסס את כוחו בגוש המרכז לקראת איחוד פוטנציאלי עם 14 מנדטים • נתניהו מתחזק על חשבון לפיד וגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

סקר חדש: גוש הימין מתחזק, ליברמן מבסס את כוחו בגוש המרכז
קלפי צילום: פיקסביי

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב (שלישי) בחדשות 14 מעלה כי ישנם שינויים בחלוקת המנדטים בין מפלגות הימין, כאשר הגוש כולו מתחזק במנדט, ונתניהו מתחזק בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. 

לצד זאת, ישראל ביתנו משמרת את ההתחזקות המשמעותית שלה מהסקר הקודם.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד מקבלת 26 מנדטים ומתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, המחנה הממלכתי מקבל 17 ונחלש מעט במנדט, ישראל ביתנו נשארת בשיא עם 14 מנדטים, ויש עתיד נותרת ללא שינוי ומקבלת 13 מנדטים, ש”ס גם היא משמרת את כוחה עם 10 מנדטים.

עוצמה יהודית נחלשת בשני מנדטים ויורדת ל-8 מנדטים, העבודה נשארת עם נתונים זהים לסקר הקודם ומשיגה 8 מנדטים, יהדות התורה עם 8,  רע”מ עם 6, הציונות הדתית מתחזקת במנדט ל-5, וחד”ש תע”ל עם 4. בל”ד לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.6%, מרצ ממשיכה עם ההיחלשות ויורדת ל-1.4% בלבד, והימין הממלכתי מקבל אחוז אחד.

הקואליציה מתחזקת במנדט ל-58 לעומת 57 בסקר הקודם שנערך לפני כשבוע, גוש השמאל נחלש במנדט ל-52, והערבים שכוללים את רע”מ וחד”ש-תע”ל שעוברות את אחוז החסימה משמרים את כוחם עם עשרה מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: בהשוואה מול גנץ, נתניהו מקבל 44% לעומת 39% בסקר הקודם, ואילו גנץ נחלש בשלושה אחוזים ל-33%. 23% השיבו שאף אחד מהם. 

גם בהשוואה מול לפיד, נתניהו מתחזק ל-46% לעומת 41% בסקר הקודם, לפיד גם הוא מתחזק מעט ל-34% לעומת 33% בסקר הקודם, עשרים אחוז השיבו שאף אחד מהם.

סקר מנדטים הליכוד המחנה ממלכתי בנימין נתניהו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד