כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
אחרי פסיקת בג"ץ

היועמ"שית לממשלה: "לגייס באופן מיידי 3,000 תלמידי ישיבות"

היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לגיוסם של 3,000 תלמידי ישיבות ("משקף מספר ראשוני בלבד"). בסוגיית התמיכות הבהירה כי פסיקת בג"ץ עלולה להשפיע גם על תקציבים נוספים המיועדים לתלמידי הישיבות כגון הטבות במעונות יום

היועמ"שית לממשלה: "לגייס באופן מיידי 3,000 תלמידי ישיבות"
לשכת הגיוס תל השומר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגיבה הערב (שלישי) לפסיקת בג"ץ בעתירות הגיוס והתמיכות והודיעה כי על צה"ל לפעול לגיוסם באופן מיידי 3,000 בחורי ישיבות, מלבד מספר החרדים שכבר מתגייסים מדי מחזור.

"על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי", כתבה.

היועמ"שית הבהירה כי המספר 3,000 הינו ראשוני וכתבה: "גיוס של 3,000 בני ישיבות לשנת הגיוס המתחילה בחודש יוני, 2024 בנוסף למספר המתגייסים הממוצע שנרשם מקרב הציבור החרדי בשנים האחרונות משקף מספר ראשוני בלבד , לגיוס בטווח המיידי, והוא איננו הולם את צרכי הצבא או מגשים את ערך השוויון".

בהרב-מיארה מתייחסת גם לסוגיית התמיכות ומבהירה כי הפסקת התמיכות עלולה להשפיע גם על תקציבים עקיפיים כגון הטבות במעונות יום, הנחות בארנונה וכדו'.

"יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים, באופן ישיר או עקיף, שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפת פסיקתו האמורה של בית המשפט. פסיקה זו משליכה אף על תמיכות ואפיקי מימון אחרים המיועדים לתלמידי מוסדות תורניים החייבים בשירות צבאי", כתבה.

היא הוסיפה: "בהקשר זה, הובאה בפנינו חוות דעתו של היועץ המשפטי של משרד האוצר, והתקיימו ישיבות בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים לבחינת הדברים. בימים הקרובים, יועברו הנחיות משפטיות מתאימות גם בעניין זה".

גלי בהרב מיארה חוק הגיוס תקציבים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד