כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"נכשלים במבחן"

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הנגב

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הנגב. חה"כ צביקה פוגל: "שנים שאנו נכשלים במבחן ההתיישבות בנגב. הגליל והנגב הם השכפ"ץ של המדינה"

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הנגב
מליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום הנגב. חבר הכנסת וליד אלהואשלה, יוזם הדיון: "אנו מזהים ורואים שיש עלייה דרסטית בהריסות הבתים בנגב. אנו חושבים שצריך לדבר עם האוכלוסייה הבדואית ובמקביל להפסיק להרוס. אנו רוצים שהאזרחים שלנו לא יתחילו להרוס את הבתים שלהם בעצמם ולכן חשוב שיהיה שינוי לטובה מכיוון הממשלה כלפי האזרחים הערבים בנגב. חשוב שהממשלה תסייע לחברה הבדואית על מנת להתמודד עם המצב הנתון. אנו מושיטים יד לכל מי שיכול לעזור לנו". 

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, חבר הכנסת צביקה פוגל אמר: "שנים שאנו נכשלים במבחן ההתיישבות בנגב. הגליל והנגב הם השכפ"ץ של המדינה, הפוטנציאל האמיתי ליצירת עצמאות חקלאית ותעשייתית, פוטנציאל להתיישבות איכותית וכל זה מבוזבז. הגיעה העת לעלות קומה, לעשות את ההשקעה הראשונית הנדרשת עכשיו, כדי לייצר עתיד טוב יותר למדינת ישראל. רק מאמץ מלוכד של תכנון ממשלתי, מיצוי יכולות וביצוע ממלכתיים ופרטיים יעוררו את ערך ההתנדבות ויסייעו לנו לגבש חזון שיוביל להפרחת השממה וישפיע על גורלה ועתידה של מדינת ישראל". 

השר עמיחי שיקלי סיכם את הדיון, בשם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "אנו מצויים בעיצומה של מלחמה. הנגב המערבי ספג מכות קשות מנשוא אבל הרוח איתנה. את הנגב המערבי צריך להפוך לחבל הארץ הפורח ביותר במדינת ישראל, יחד עם הגליל. הנגב כולו עודנו מקום מורכב, ויש פערים לא קטנים בין הנגב לאזור המרכז. הממשלה כולה צריכה להירתם ולתת רוח גבית. יש להיאחז בנגב ולחזק את הריבונות בו".   

נליאת הכסנת יום הנגב צביקה פוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד