כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
התבטאות נחרצת

זקן חברי מועצת גדולי התורה על החלטת בג"ץ: "זה לא נוגע לנו"

הגאון הרב מאיר צבי ברגמן זקן חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" ומגדולי הדור בציבור בני התורה התבטא היום לראשונה על החלטת בג"צ שקבע כי יש לעצור באופן מיידי את תקציבי הישיבות. "מה יש לנו לדבר מזה בכלל?"

זקן חברי מועצת גדולי התורה על החלטת בג"ץ: "זה לא נוגע לנו"
הגרמ"צ ברגמן בהתבטאות על החלטת בג"ץ צילום: באדיבות המצלם

זקן חברי מועצת גדולי התורה של מפלגת 'דגל התורה' הגאון הרב מאיר צבי ברגמן, התבטא היום (שלישי) על החלטת בג"ץ בנוגע לגיוס בני הישיבות והבהיר כי אין לעולם התורה מה לדון על כל כי "זה לא נוגע לנו".

הגרמ"צ ברגמן הבהיר כי לא יהיה כל שינוי בכללי המשחק ובחורי הישיבות ימשיכו לשקוד על תלמודם. "זה לא נוגע לנו, מה יש לנו לדבר מזה בכלל? הם החליטו או לא החליטו, יש לנו את התורה והישיבות", פסק זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

דברי הגרמ"צ ברגמן על בג"ץ צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט העליון קבע הבוקר (שלישי) פה אחד כי בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי.

"בהתאם", קובעים השופטים, "לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם, ועליה לפעול בהתאם להוראות חוק שירות ביטחון".

עוד נקבע כי בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

"אף אחד לא בעל הבית לוותר על התורה"

בחודשים האחרונים התבטא הגרמ"צ ברגמן מספר פעמים בנחישות בנוגע לחוק הגיוס. "מה שאני רוצה להודיע. שאנחנו לא נסכים לשום דבר, בנוגע לגיוס בני הישיבות. כמו שסבר החזון איש ורבנו הגדול הרב שך זכותם יגן עלינו אמן", אמר הרב בתגובה להצהרתו של השר גלנט על דרישתו לשוויון בנטל.

הוא הוסיף: "לא יעזור להם כלום!! אף אחד לא בעל הבית לוותר על התורה, לא יעזור להם כלום. והקב"ה ירחם עלינו".

בדברים שנשא לרגל סיום זמן חורף אמר: "תדעו, בחורים יקרים, אתם מחזיקים את העולם, אתם, בתורה שלכם, אתם אלו ששומרים על כלל ישראל. ועכשיו שנהיה דבר חדש, שמפסיקים את התמיכה בלומדי התורה, הרי כולנו נכנסים למצב של סכנה גדולה ה"י".

במכתב בנושא חוק הגיוס כתב הגרמ"צ ברגמן: "לא נוכל לראות כבלע את הקודש, לעמוד מרחוק ולהסכים אפי' על גזילת נפש אחת מישראל, נעמוד על כך בכל תוקף, שלא תימנע האפשרות של כל בן ישראל לישב באהלה של תורה ולעבוד את ה' אלקינו, וזה אינו עומד למשא ומתן כלל".

הגרמ"צ ברגמן על קבר בנו צילום: מוטי גלזר

במלאת שנה לפטירת בנו, התבטא הרב פעם נוספת בנושא וביקש מבנו: "תהיה מליץ יושר על בני הישיבות שרודפים אותם ותבקש מהקב"ה שירחם על בני התורה שלומדים את תורתך הקדושה ורודפים אותם והקב"ה ישמע את שוועתינו".

 
הרב מאיר צבי ברגמן גיוס בחורי ישיבה חוק הגיוס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד