כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הבחורים קיבלו 5 דקות

ראש הישיבה זעק: "היה לנו כזה כוח גדול של תורה בישיבה, וכי נוותר על זה?"

קבלת ה'חמש דקות' שקיבלו תלמידי 'בית מדרש עליון' בהוראת ראש הישיבה לאור המשך מצבו הקשה של רבם הגאון רבי ישראל בן פוריה לאה סוקל המאושפז למעלה מ-40 יום במחלקת טיפול נמרץ

ראש הישיבה זעק: "היה לנו כזה כוח גדול של תורה בישיבה, וכי נוותר על זה?"
הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר צילום: באדיבות המצלם

בישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק הודיע בימים האחרונים ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר כי לאחר תפילת מנחה בישיבה הוא עומד למסור משהו חשוב לבני הישיבה, ובדבריו הנדירים התייחס למצבו של הגר"י סוקל מראשי הישיבה אשר מאושפז במחלקת טיפול נמרץ מתחילת זמן קיץ, וזקוק לרחמי שמים מרובים.

בדבריו ביקש ראש הישיבה מכלל בני הישיבה לקבל ע"ע להוסיף חמש דקות לימוד בכל יום לרפואת רבם, והסביר: כי "מורינו הגאון ר' ישראל סוקל, אני לא יודע כמה מכירים את הגדלות שלו,שהוא מאור גדול ממש בכמה אופנים, הגדלות שלו שלמד את כל הש"ס ושו"ע, שבשנותיו הצעירות הוא כבר הקיף את הכל בתורה, והגדלות שלו כל השנים בעיון - כולם רואים את הגדלות בעיון, שהוא מאור גדול, ועוד כולם יודעים את הגדלות שלו כל כך הרבה שנים בצדקות של סבל עצום שהוא סובל בעוה"ר, ועכשיו יותר ויותר כבר ארבעים יום שוכב כך במיטה, איזה סבל נורא" זעק ראש הישיבה.

"היה לנו כזה כח גדול בישיבה, כח של תורה, נוותר על זה? אנחנו צריכים להתפלל כל היום מעומק הלב, צריך לחשוב איזה חיזוק אפשר לעשות, איך יכול להיות שאנחנו לא נתחזק, ויש חיזוק שהוא עצמו היה אומר לאנשים שיתחזקו בזה, כל יום להוסיף איזה לימוד, דקות מסוימות, ואפשר לחשוב למעשה חיזוק בכל יום להוסיף לפחות חמש דקות מיוחדים, אשר לא לומדים, שכן ילמדו, ומה שכדאי מאוד זה תחילת הסדר, נגיד בלילה אפשר להזדרז אפשר לעלות בתחילת הסדר יותר מוקדם כל אחד יקבל ע"ע שבועיים שלוש חיזוק".

 "ברוך ה' רואים התקדמות, למעשה רואים התקדמות במצב שלו, וע"י זה נהיה שותפים במאורו הגדול,ולהגיד מפורש שאנחנו עושים שיהא לזכות שהקב"ה ישלח לו רפואה שלמה שיתחזק, ויה"ר שיתקבלו לעילא הדברים שעושים, ובמהרה נזכה לראותו חזרה כאן".

יצויין שזאת בנוסף לחיזוקים בברכת 'אשר יצר' בכוונה שקיבלו התלמידים לרפואתו כפי הוראת המשגיח רבי דן סגל החברותא של הגאון רבי ישראל בן פוריה לאה סוקל שליט"א. 

בית מדרש עליון הרב ירחמיאל אונגרישר הרב ישראל סוקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד