כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הכניסו שמות לרשימה

הדיפלומטית חשפה את המעורבות הרוסית בעסקת חטופים

שגרירת ישראל ברוסיה סימונה הלפרין חשפה פרטים על מגעים לעסקת חטופים. "הם (הרוסים) הכניסו שמות לרשימה". על האנטישמיות הגואה ברוסיה: "הם לא עושים מספיק כדי לחסל את הנגע"

הדיפלומטית חשפה את המעורבות הרוסית בעסקת חטופים
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

שגרירת ישראל ברוסיה סימונה הלפרין חשפה בריאיון לאסתי פרז בן עמי בתוכנית "בחצי היום" את מידת המעורבות של רוסיה במגעים לעסקת חטופים: "הם מנסים לנהל שיח ולהפעיל השפעה גם ביחס לחטופים שאינם בעלי אזרחות רוסית. הם הכניסו לשיח עם חמאס גם שמות והרחיבו את הרשימות".

"בינינו לבין רוסיה יש ראייה שונה של הדברים, אבל יש נושא אחד שבו לחלוטין אנחנו רואים עין בעין - וזה סוגיית החטופים", אמרה השגרירה הלפרין. "יש מעורבות ועניין ונכונות רוסית לפעול גם למען אזרחים בעלי אזרחות כפולה, ישראלית-רוסית, אבל הם מנסים לנהל שיח ומנסים להפעיל השפעה גם ביחס לחטופים שאינם בעלי אזרחיות רוסית".

הלפרין חשפה כי רוסיה "הכניסה לשיח עם חמאס גם שמות, והרחיבה את הרשימות", אך ציינה כי "היא לא יכולה לפרט על זה". היא הוסיפה כי תמיכתה של רוסיה בשחרור החטופים מתבטאת גם באמירות פומביות: "גם בהתבטאויות רשמיות יש קריאה ברורה".

"אי אפשר להתעלם מזה שהעמדה הרוסית, בעיניי, לא משרתת את האינטרס הרוסי שהוא - לראות קידום של שלום במזרח התיכון. זה יהיה אפשרי רק אחרי חיסול היכולות השלטוניות והאזרחיות של חמאס. העמדה הרוסית, שהיא הרבה פעמים יותר מדי מגבה גם פוליטית וגם מדינית וגם באו"ם, היא שגויה ואני מנהלת על זה שיח מאוד אינטסיבי עם עמיתיי במשרד החוץ הרוסי".

העלייה החדה באנטישמיות ברוסיה מורגשת ביתר שאת מאז 7 באוקטובר, והפיגוע לפני יומיים בדגסטן שם נרצחו שוטרים רבים מחוץ לבתי כנסת וכנסיות הוא רק סממן אחד שלה. "לצערי, אנחנו רואים עלייה בקולות של אנטישמיות. צריך להדגיש שזו לא אנטישמיות ממסדית ואין פה אנטישמיות מוכתבת", אמרה "עלייה של סממנים וקולות אנטישמיים מתחילים בעיקר באפליקציות שונות, בטלגרם, וזולגים גם לרשתות תקשורת". היא הוסיפה: "אנחנו לא רואים פעולה מספיק אפקטיבית שמחסלת את הנגע הזה".

בעוד שבסוגיית החטופים הלפרין משוכנעת שבמוסקווה מיישרים קו עם ישראל, בעניין איראן הדברים ממש לא כך: "זו אחת הסוגיות שבהן אנחנו מאוד לא רואים עין בעין, וזה בלשון דיפלומטית עדינה".

ולדימיר פוטין מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד