כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
עליה בתחלואה

האם לא התחסנה: תינוק בן חמישה שבועות נפטר משעלת

תינוק בן חמישה שבועות מאזור ירושלים נפטר משעלת. מהחקירה האפידמיולוגית עלה כי אימו של התינוק לא התחסנה. החל מינואר 2023 חלה עלייה בתחלואת שעלת בישראל

האם לא התחסנה: תינוק בן חמישה שבועות נפטר משעלת
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות הודיע כי תינוק בן חמישה שבועות ממחוז ירושלים נפטר משעלת. מהחקירה האפידמיולוגית עלה כי אימו של התינוק לא התחסנה בהיריון.

שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה שעלולה לגרום לסיבוכים ולמוות. משרד הבריאות ממליץ על מתן חיסון לנשים בהריון, שמאפש מלפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

החל מינואר 2023 חלה עלייה בתחלואת שעלת בישראל ועל כן, משרד הבריאות פועל רבות כדי להתמודד עם העלייה בתחלואה. 

על מנת למנוע התפשטות המחלה, כל חולה בשעלת עובר תשאול על ידי רופאה או אח מלשכות הבריאות בכדי לזהות את מקור החשיפה ולאתר את המגעים תוך מתן המלצות מתאימות במטרה לצמצמם את מעגל ההדבקה. בנוסף, נעשה ניטור קבוע אחר נתוני התחלואה על מנת לגבש המלצות מדיניות נוכח הנתונים.

בהתאם לכך, ועל מנת להגדיל את הכיסוי החיסוני לשעלת, הקדים המשרד את גיל החיסון הראשון נגד שעלת בטיפות חלב מגיל 8 שבועות לגיל 6 שבועות בכדי לאפשר ליילוד ליצור נוגדנים עצמיים בשלב מוקדם ככל האפשר וכן נעשים מאמצים לעידוד התחסנות בקרב נשים בהריון. 

במטרה להביא לעלייה במודעות לחשיבות ההתחסנות, פרסם המשרד הודעות לציבור בנושא וכן, הופצו עדכונים לצוותים הרפואיים לצורך העלאת המודעות לעלייה בתחלואה בשעלת והצורך בהדגשת חשיבות ההתחסנות בפני מטופלים. בנוסף, נערכו הערכות מצב קבועות עם קופות החולים.

שעלת משרד הבריאות חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד