כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
30-20 קילומטר

מכה קשה לנוסעים: הנסיעה במונית תתייקר בעשרות אחוזים

משרד התחבורה מתכוון להעלות את תעריף הנסיעה הבינעירונית בנסיעות של 30-20 קילומטר ב-20% - כך אמר נציג משרד התחבורה בדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה בכנסת

מכה קשה לנוסעים: הנסיעה במונית תתייקר בעשרות אחוזים
מוניות בירושלים, ארכיון צילום: נתי שוחט פלאש 90

בדיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הכלכלה בכנסת אמר נציג משרד התחבורה כי במשרד מתכוונים להעלות את תעריף הנסיעה הבינעירונית בנסיעות של 30-20 קילומטר ב-20%.

למעשה, נהגי מוניות נמנעים מלקחת נסיעות בינעירוניות מאז שהופחתו תעריפי הנסיעות הללו לפני כחמש שנים. עיקר הפגיעה נרשמה בנתב"ג, משם מבוצעות בעיקר נסיעות בינעירוניות - ולפיכך נוסעים מתקשים למצוא מונית.

ראש רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, עידן מועלם, אמר בוועדה כי היו מספר פגישות עם נציגי ארגון המוניות ויש הסכמה שיש בעיה בתעריף הבין עירוני ותוך חודש נגיש חוות דעת מקצועית לוועדת המחירים. לדבריו, "ההצעה היא להעלות תעריף לנסיעה בין עירונית ולהקפיא את תוספת המדד בתעריף העירוני". מנהל אגף מוניות והיסעים במשרד התחבורה, אסי סוזנה, הסביר כי החל מהק"מ ה-11 של הנסיעה התעריף יגדל ב-1.75 שקלים. הוא הוסיף כי קשה להגיד כמה יעלה המחיר לכל נסיעה, וציין כי בנסיעה של עד 5 ק"מ המחיר יעלה ב-1.2%, בנסיעה של 5-10 ק"מ יעלה התעריף ב-0.6%, בנסיעה של 10-15 ק"מ יעלה התעריף ב-5% ובנסיעה של 20-30 ק"מ יעלה התעריף ב-20%.

נתי שוחט, פלאש 90מוניות. אילוסטרציהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, אמר כי היה שיתוף פעולה עם משרד התחבורה והשרה. חבר הנהלת הארגון, יהודה מזרחי, ציין כי האוצר או משרד התחבורה לא עושים טובה לנהגי המוניות, ואמר כי הנהגים הסכימו לוותר על ההצמדה למדד בנסיעות העירוניות.

עם זאת, במהלך הדיון התפתחו ויכוחים סוערים בין נציגים שונים של הענף. יו"ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, זוהר גולן, סיפר כי כדי להכניס 10,000-12,000 שקל בחודש, פחות מהשכר הממוצע במשק, הוא נאלץ לעבוד 14 שעות ביום 7 ימים בשבוע. "אנחנו לא יכולים להתפרנס בכבוד, אני מבין שזה לא פופולרי להעלות מחירים אבל אין ברירה", אמר.

יו"ר התאחדות נהגי המוניות, כפיר בן זינו, טען כי "הענף נהייה בושה וחרפה, יש פה הרבה עסקנים ובינתיים 185 נהגים נרדמו על ההגה בשנה האחרונה כי עבדו שעות ארוכות ועוד 22 נרצחו. נחכה חודש, אבל תבטיחו לנו שזה נגמר. אני 25 שנה נהג מונית וזה המצב הכי גרוע שיכול להיות", אמר. יו"ר תנועת העצמאים, אורן בוטא, הוסיף כי הוא מצפה לראות את הסימולציות למרחקים הגדולים יותר, של 30-40 ק"מ.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש שוועדת המחירים תסיים את הטיפול בנושא תוך חודש. הוא הוסיף כי ההחלטה על המחיר צריכה להיות על בסיס נתונים, וקרא לפרסם את חוות הדעת כך שהנהגים יוכלו להגיב לה. עוד הוא ציין כי במצב שנוצר נהגי מוניות לא לוקחים נסיעות בין עירוניות והציבור נפגע, וקרא לקחת גם את זה בחשבון בקבלת ההחלטה.

 

מונית התייקרות משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד