ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
בלב העשייה

"מכון לב שינה את חיי": ראיון עם תלמיד חרדי במסלול הנדסת מחשבים

איך מתמודדים עם פערי ידע הקיימים אצל סטודנטים חרדים? ואיך משלבים אורח חיים חרדי במהלך לימודי תואר (כולל טבילה יומית במקווה...)? • ראיון היכרות עם יוסי, תלמיד מצטיין במרכז האקדמי 'לב'

"מכון לב שינה את חיי": ראיון עם תלמיד חרדי במסלול הנדסת מחשבים
בית המדרש במכון לב צילום: מתוך אתר החברה

המכינה הפופולרית של המרכז האקדמי לב מספקת הכנה למגוון רחב של מסלולי תואר, לרבות מכינה מקדימה. שוחחנו עם סטודנט חרדי הלומד שם בימים אלו וקיבלנו ממנו מספר תובנות חשובות באשר ללימודי תואר לחרדים, יציאה לשוק העבודה ומה שביניהם.

ספר לנו קצת על עצמך ומה הביא אותך ללמוד במרכז האקדמי לב?

"אני יוסי, בן 23 מבני ברק. גדלתי בבית חרדי וכל חיי למדתי בישיבות. תמיד הייתה לי משיכה למדעים וטכנולוגיה, אבל לא ידעתי איך לשלב את זה עם אורח החיים החרדי שלי. כששמעתי על מכון לב, הבנתי שזו ההזדמנות שלי להתמקצע בתחום כמו שצריך".

השאירו פרטים והצטרפו לבשורת הלימודים הגדולה>>>

איך תלמיד חרדי שלמד בישיבה, מתמודד עם אינטנסיביות של לימודים כאלו?

"אני מודה שבהתחלה זה אכן היה מאתגר. היו לי פערים גדולים במתמטיקה ואנגלית. אבל המכינה המקדימה של מכון לב עזרה לי מאוד. תוך שנה הגעתי לרמה של 4 יחידות במתמטיקה ובאנגלית וכך גם תלמידים רבים נוספים. זה מדהים בעיניי". עוד מוסיף: "חשוב עוד לציין שאמנם זה לא קל, אבל המכון מספק המון תמיכה. יש לי חונך שעוזר לי להתמודד עם האתגרים, ובמקרים מסוימים אפילו מורה פרטי. בנוסף, המלגות שהמכון מציע, מאפשרות לי להתמקד בלימודים בלי לדאוג יותר מדי לעניינים כלכליים".

 מה לדעתך מייחד את מכון לב לעומת מכללות אחרות?

"קודם כל, הרמה האקדמית הגבוהה. המרצים כאן הם מהטובים בתחומם. אבל מה שבאמת מיוחד זה השילוב של לימודים אקדמיים ברמה גבוהה עם אורח חיים חרדי. יש כאן מקווה בקמפוס, חדר אוכל כשר למהדרין ואפילו אפשרות לשלב לימודי קודש בסדר יומי שנערך כאן כל בוקר בבית המדרש".

מה התוכניות שלך לעתיד?

"כאמור, כיום אני במהלך לימוד הנדסת מחשבים, ומקווה להשתלב בתעשיית ההייטק. אני גם שוקל להמשיך לתואר שני. המחלקה למחקר כאן במכון מאפשרת לנו להשתתף בפרויקטים מחקריים וזה פותח המון אפשרויות".

לסיום, מה היית אומר לצעיר חרדי ששוקל ללמוד במרכז האקדמי לב?

"הייתי אומר לו שזו הזדמנות מדהימה. כאן תוכל לרכוש השכלה אקדמית ברמה גבוהה, להתפתח מקצועית, ובו בזמן לשמור על אורח החיים החרדי שלך. מכון לב באמת שינה את חיי ואני בטוח שהוא יכול לעשות את אותו הדבר עבור אחרים".

השאירו פרטים והצטרפו לבשורת הלימודים הגדולה>>>

מכון לב מדעי המחשב תואר לחרדים המרכז האקדמי לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}