כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הדרמה הפוליטית

הכותרות בעולם בעקבות פסיקת בג"ץ: "חרדים חייבים לשרת בצבא, מכה לנתניהו"

בעולם מסקרים בהרחבה את החלטת בג"ץ שקבעה לגייס את תלמידי הישיבות: "בית המשפט העליון בישראל קבע כי חרדים חייבים להתגייס לאלתר לצבא הישראלי ואינם זכאים עוד להטבות ממשלתיות משמעותיות", דיווח ה'וושינגטון פוסט'. ה-CNN: "בית המשפט העליון בישראל הורה לממשלה לגייס חרדים, מכה לנתניהו"

הכותרות בעולם בעקבות פסיקת בג"ץ: "חרדים חייבים לשרת בצבא, מכה לנתניהו"
הפגנה נגד גיוס חרדים צילום: קובי הר צבי

החלטת בג"ץ שקבע היום פה אחד כי המדינה מחויבת לגייס את תלמידי הישיבות לצבא, בהיעדר "מסגרת חוקית" שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי, לא פסחה על אתרי חדשות גדולים בעולם.

"בית המשפט העליון בישראל קבע כי חרדים חייבים לשרת בצבא. ההחלטה עלולה לגרום למחוקקים חרדים לפרוש מהקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולמוטט אותה" כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח בדרמטיות: "בית המשפט העליון בישראל קבע כי על הצבא להתחיל לגייס תלמידי ישיבה חרדים. השופטים קבעו כי אין מסגרת חוקית להמשך הפטור הממושך בו השתמשו חרדים רבים כדי להימנע מגיוס לצבא. על רקע המלחמה בעזה, ההחלטה מאיימת לזעזע את הקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו התלויה במפלגות החרדיות".

הכותרת ברשת CNN זעקה: "בית המשפט העליון בישראל הורה לממשלה לגייס חרדים, מכה לנתניהו".

סוכנות הידיעות AP דיווחה: "החלטה שעלולה להוביל לקריסת קואליציית השלטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוד ישראל ממשיכה לנהל מלחמה בעזה".

סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה: "בית המשפט העליון בישראל קבע כי על הממשלה לגייס תלמידי ישיבה חרדים לצבא, החלטה שעלולה לזעזע את הקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הקואליציה של נתניהו מסתמכת על שתי מפלגות חרדיות, הרואות בפטור גיוס את הדרך להתרחק מכור היתוך צבאי".

רשת NBC עדכנה: "הגברים החרדים בישראל חייבים לשרת בצבא, בית המשפט העליון פוסק החלטה שפוגעת בנתניהו".

רשת ABC כתבה: בית המשפט העליון בישראל קבע שהצבא חייב לגייס חרדים, פסק דין שעלול לפרק את הקואליציה של נתניהו".

גם הסעודים התעיינינו: ערוץ 'ערב ניוז' סיפר: "בית המשפט העליון בישראל קבע שהחרדים חייבים לשרת בצבא. החלטה שעלולה להוביל לקריסת קואליציית השלטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוד ישראל ממשיכה לנהל מלחמה בעזה".

גם ההודים מתעניינים, אתר 'דה הינדו' דיווח: "בית המשפט העליון בישראל קבע פה אחד כי על הצבא להתחיל לגייס גברים חרדים לשירות צבאי, החלטה שעלולה להוביל לקריסת הקואליציה השלטת של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוד ישראל ממשיכה לנהל מלחמה בעזה".

גיוס חרדים בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד