כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"החלטה צפויה"

במערכת הפוליטית מגיבים לפסיקת בג"ץ על גיוס בני הישיבות: "מובילה בהכרח ל-2 מדינות"

במערכת הפוליטית הגיבו לפסיקת בג"ץ בעתירות גיוס בני הישיבות, בקואליציה תקפו ובאופוזיציה בירכו. השר גולדקנופף: "החלטה צפויה ומאוד מצערת ומאכזבת". השר פרוש: "פסיקת בג"ץ מובילה בהכרח ל-2 מדינות כאן"

במערכת הפוליטית מגיבים לפסיקת בג"ץ על גיוס בני הישיבות: "מובילה בהכרח ל-2 מדינות"
חברי הכנסת של יהדות התורה צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (שלישי) לפסיקת בג"ץ בעתירות הגיוס, בקואליציה תקפו ובאופוזיציה בירכו.

יו״ר יהדות התורה והשבת, שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף בתגובה לפסיקת בג״ץ כתב: "החלטה צפויה ומאוד מצערת ומאכזבת. מדינת ישראל קמה על מנת להיות בית לעם היהודי שהתורה היא סלע קיומו. התורה הקדושה תנצח".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני כתב: "מעולם לא היה פסק דין של בית המשפט העליון לטובת בני הישיבות ולטובת הציבור החרדי. אין שם אף שופט שמבין בערך של לימוד התורה והתרומה שלהם לעם ישראל בכל הדורות".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש כתב: "פסיקת בג"ץ מובילה בהכרח ל-2 מדינות כאן. אחת, זו המדינה שמתנהלת כפי שהיא, כעת. ומדינה נוספת בה בני הישיבות ימשיכו ללמוד תורה כפי שנהגו במדינה שבן גוריון הכריז עליה. אין כח בעולם שיוכל לכפות על אדם שנפשו חשקה בלימוד תורה, להימנע מכך".

יו"ר ש"ס הגיב: "העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו – התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמנו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק. הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה.

אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר – נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים".

חה"כ ישראל אייכלר הגיב: "בג"ץ הוא גוף דיקטטורי שתפס את השלטון מידי הממשלה הנבחרת והרשויות הדמוקרטיות ומבקש לכפות מלחמת דת ברחובות, וקרע בין יהודים. והיא לא תצלח. נמשיך לאחוז במסורת אבותינו, גם אם דיקטטורים מושלים בעיני עצמם זוממים לעקור את הכל. פסיקת בג"ץ היא לא 9 שופטים מול 0 מתנגדים. היא 9 שופטים מול 3500 שנות לימוד ממתן תורה עד היום הזה. 

אנו מצפים מהשלטון הימין הדמוקרטי הנבחר לעמוד ולהגן על ערכי היהדות והתורה מפני הדיקטטורה. לא נהיה הכבשה השחורה שהימין מקריב למולך של המהפכה הקפלניסטית. היום הם צריכים להגן על הדמוקרטיה ועל העם שבחר בהם. 

יש לתמוה, כיצד הימין אינו רואה מי מוביל את המחאות והסערות הציבוריות הללו. באותו מקום שפרצה מחאת קפלן נגד הרפורמה המשפטית, שם מנהלים את המלחמה להחזרת סוגיית גיוס בני הישיבות כדי להפיל את הממשלה. האם הם לא רואים זאת? השלטון הנבחר מוכן לוותר לדיקטטורה? אם לא למען ערכי היהדות והמסורת, עשו למען שמירה על האינטרס הדמוקרטי הבסיסי שלכם. האם הימין חושב שהחרדים טיפשים וחסרי דעת? מאכזב מאוד שחלק מהימין מצטרף ללהקת רודפי התורה", כך אייכלר.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב: "אחיי החרדים, זה לא בג״ץ, וזה לא אתם. זה ראש הממשלה והשרים בממשלתו שלא חיפשו פתרונות לגיוס ולשירות המדינה, אלא פתרונות לתחזוק הקואליציה.

לא מאוחר להגיע להסכמות, שישרתו את המדינה, ויביאו לשירות ישראלי. השירות הוא צורך ביטחוני וגם חובה מוסרית, לא במקום עולם התורה, אלא כדי שנוכל להמשיך להתקיים במדינה של כולנו - חרדים, ערבים, חילונים וכל חלקי החברה, ביחד.
הגיע זמן מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה".

יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליבמן כתב: "ש שופטים בירושלים״. לאחר שנים של מריחות ושל ניסיונות להגיע לפשרות ולהבנות, בית המשפט העליון קיבל החלטה שעושה צדק עם הציבור שנושא בנטל. 

בשנה בה איבדנו חטיבה שלמה של חיילים שנפלו במערכה או נפצעו קשה, בשנה בה מילואימניקים שירתו מעל 200 יום, אין הוכחה מוצדקת יותר לכך שצה״ל צריך עוד כוח אדם, עוד אנשים שיכנסו תחת האלונקה. אני מברך את בית המשפט העליון על החלטה זו, היא מהווה צעד משמעותי בדרך לשינוי היסטורי".

בג"ץ חוק הגיוס מאיר פרוש יצחק גולדקנופף משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד