כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ביטול הגזרות

"כמו יום כיפור": מרנן עמודי התורה ממשיכים בדרכו של רבינו תם

ביום הק' כ' סיוון, שגדול בעלי התוספות, רבינו תם זיע"א, העיד עליו כי מעלתו גדולה כמו יום הכיפורים – יתכנסו שלושת עמודי התורה והיראה ויחתמו על שטר מיוחד לביטול הגזרות • כל הפרטים

"כמו יום כיפור": מרנן עמודי התורה ממשיכים בדרכו של רבינו תם
ר' בנימין פינקל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מעמד מיוחד לרגל המצב הקשה השורר בארץ הקודש, כשמידת הדין מרחפת, ובכל יום נופלים חללים מעם ישראל ל"ע, בימים שבהם סופרים את הרגעים לקראת המלחמה הגדולה עוד יותר הצפויה לפרוץ בגבול הצפון, וכשאיומים חריפים נשמעים מכיוון שלטון הרשע האיראני, מתכנסים שלושת עמודי התורה והיראה למעמד מיוחד של ביטול כל הגזירות, בעצם יום כ' סיוון, המסוגל לכפרת עוונות ולקריעת רוע גזר הדין. 

להעברת שמות למעמד "כמו יום הכיפורים" הקליקו כאן>>>

המקור לסוגלתו המיוחדת של יום כ' בסיוון, קיים בתורה הקדושה בפסוק "כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור". 

גאון ישראל ותפארתו, גדול בעלי התוספות 'רבינו תם' זיע"א, נכדו של רש"י הקדוש, כבר ביאר במתק לשונו שבפסוק זה מונח יסוד עצום המלמד על גודלו ומעלתו של יום כ' סיון, וכך דרש את הפסוק "כי יד על כ"ס (כ' סיון) י"ה (יום הכיפורים)". על זה כתב רבינו תם בקדשו לאמור "כי הוא כמו יום הכיפורים!".
 
לנוכח האמור החליטו שלושת עמודי התורה, הגאון רבי נתפלי נוסבוים שליט"א, הגאון רבי מיכל זילבר שליט"א והגאון רבי בנימין פינקל שליט"א, להתכנס יחד למעמד תפילה מרטיט ומרגש, בו יפעלו לבטל כל הגזירות הקשות מעל כלל בית ישראל, וביתר פרטות מעל תורמי 'קופת העיר' אשר נדבה רוחם אותם להרים נדבה הגונה לטובת משפחות עניות ונזקקות. 


לאחר התפילה יחתמו מרנן ורבנן שליט"א על שטר "וגזור עלינו גזרות טובות" ביום הק' כ' סיון שמעלתו כיום הכיפורים, בתחינה לפני בורא עולם שאכן יגזור גזרות טובות על כל התורמים.

וזה נוסח השטר שייחתם בידיהם הטהורות של מרנן עמודי התורה: ביום כ' סיון - היום שכתב עליו רבינו תם "כי הוא כמו יום הכיפורים", ומרומז בפסוק על כ"ס (כ' סיון) - י"ה (יום הכיפורים), נתכנסנו להעתיר על תורמי קופת העיר בכח היום שהוא כמעלת יום הכיפורים, להעביר כל גזרות קשות ורעות ולהפקד בגזירות טובות.

והננו בעדות, כי העתרנו עבור שנתנו סכום הגון לקופת העיר למגבית כ' סיון ובשכר זה מדה כנגד מדה הקב"ה יסיר מעליהם כל גזרות קשות ויגזור עליהם גזרות טובות במהרה. 

ועל זה באנו על החתום ביום כ' סיון – יום המסוגל כיום הכיפורים.

זה הזמן להצטרף לרשימה, לקחת יוזמה ולעשות מעשה, לתרום סכום הגון לצדקה שבכוחה להציל ממות ולבטל את כל הגזירות, ולזכות לשטר המיוחד בחתימת ידם של מרנן ורבנן עמודי התורה שליט"א. 

להעברת שמות למעמד "כמו יום הכיפורים" הקליקו כאן>>>
 

ר' בנימין פינקל קופת העיר יום כיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד