כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
החוק החברתי ביותר

סוף לעוול ההיסטורי: המהפכה של השר לוין בהוצאה לפועל

מהפכה בהוצאה לפועל: אושר בקריאה ראשונה החוק החברתי ביותר בכנסת ה-25, סוף לעוול היסטורי כפול - ייאסרו גביית שכר טרחת עורכי דין מופקע ועיקול מטלטלין בגין חובות קטנים

סוף לעוול ההיסטורי: המהפכה של השר לוין בהוצאה לפועל
שר המשפטים יריב לוין צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה ראשונה תיקון היסטורי לחוק ההוצאה לפועל, שיזם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין.

התיקון, שיסייע למאות אלפי חייבים, קובע איסור על גביית שכר טרחת עורך דין מופקע בגין חובות קטנים, וכן יאסור עיקול מטלטלין בדירות מגורים בגין חובות ששיעורם נמוך מ-35,000 ש״ח.

קידום התיקון מתאפשר לאחר ששר המשפטים לוין החליט, בניגוד למה שקרה בעבר, להעדיף את האינטרס הציבורי הרחב של החייבים על פני הלובי של לשכת עורכי הדין.  
 
הצעת החוק קובעת ששכר הטרחה של עורכי דין בתיקים של עד 4,500 ש״ח יוגבל לעד 450 ש״ח, במקום סכומים גבוהים בהרבה.

בנוסף נקבע שעיקול מטלטלין בבתי חייבים, שהינו אקט משפיל וטראומטי לחייב ולמשפחתו, ובדרך כלל אינו יעיל לפרעון החוב, ייאסר כל עוד גובה החוב נמוך מ-35,000 ש״ח. 

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר: "התיקון שאושר הלילה בכנסת בקריאה ראשונה הוא בשורה חברתית מהחשובות שחוקקה הכנסת בשנים האחרונות. משרד המשפטים בראשותי פועל וימשיך לפעול למען האינטרס הציבורי הרחב ולעשיית צדק חברתי. תמו הימים שבהם האינטרסים הצרים של גילדות מקצועיות או של קבוצות כוח קטנות הכתיבו את מדיניות המשרד. אני מבקש להודות למשנה ליועמ"שית, עו"ד מאיר לוין ולמערך ייעוץ וחקיקה וכן לרשות האכיפה והגבייה בראשות עו"ד אורי ולרשטיין על שיתוף הפעולה בקידום התיקון לחוק".

יריב לוין הוצאה לפועל מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד