כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חשוב מאוד

מה עושים כשהילד שלכם נלכד ברכב חשמלי?

רוב יצרני הרכב החשמלי וגם טסלה מודעים לאפשרות כזאת ולכן יש להם מנגנונים מיוחדים שמאפשרים למי שנמצא בתוך הרכב לפתוח אותו מבפנים באופן ידני. אבל לפעוטה בת פחות משנתיים שלכודה ברכב חם ונעולה בכיסא בטיחות אין דרך להגיע למנגנונים האלה • כל הפרטים

מה עושים כשהילד שלכם נלכד ברכב חשמלי?
הכירו את הדרכים לפתוח את נעילת הדלתות באופן מכאני כשאין חשמל ברכב צילום: טסלה

בימים אלה של חמסינים חשוב מאוד לתת את כל תשומת הלב האפשרית למקרים של שכחת ילדים ברכב. מדובר בפיקוח נפש, אבל מה עושים כאשר המכונית בכבודה ובעצמה מחליטה לא לשחרר את הילד? המקרה הבא הוא מקרה שחשוב ללמוד ממנו.

לפי פרסומים בארצות הברית, אישה מאריזונה ששמה רנה סנצ'ז לקחה את נכדתה בת 20 החודשים לגן החיות בפיניקס. לאחר שהיא חגרה את הפעוטה במושב הבטיחות, סנצ'ז יצאה מהספסל האחורי, סגרה את הדלת האחורית ואז תכננה כמובן לפתוח את הדלת הקדמית ולהתיישב במושב הנהג כדי לנסוע לדרך. אבל אז המכונית סירבה להיפתח.

לפי הפרסומים בארצות הברית סוללת המכונית פשוט התרוקנה. בדרך כלל, רוב יצרני הרכב החשמלי וגם טסלה מודעים לאפשרות כזאת ולכן יש להם מנגנונים מיוחדים שמאפשרים למי שנמצא בתוך הרכב לפתוח אותו מבפנים באופן ידני. אבל לפעוטה בת פחות משנתיים שלכודה ברכב חם ונעולה בכיסא בטיחות אין דרך להגיע למנגנונים האלה. סנצ'ז התקשרה לשירותי החירום שהסבירו לה שהם יגיעו למקום אבל שאין להם דרך לפתוח את המכונית בצורה שלא תגרום לה נזק. כמובן שסנצ'ז עשתה מה שצריך ואמרה לנציגי כוחות ההצלה שיש להם אור ירוק לעשות מה שרק ירצו ובלבד שיחלצו את הפעוטה - כך היה. לילדה שלום.

אם עסקינן בשכחת ילדים ובתקלות כאלה, אנחנו מבקשי ממכם, גם אם יש לכם מכונית חשמלית וגם אם לא, נעילת דלתות חשמלית היא מאפיין נפוץ במכוניות. אנא קחו דקה כדי ללמוד כיצד משחררים את נעילת הדלתות של הרכב באופן ידני.

יש כיום הרבה מכוניות שיש להן מנגנון מיוחד שמאפשר להזיז או להרים את ידית הדלת החיצונית כדי לחשוף חור מפתח מכאני ואז צריך להשתמש במפתח הברזל שמגיע בתוך שלט הרכב כדי לפתוח את הדלת. חשוב לדעת היכן מפתח הברזל נמצא וכיצד להשתמש בו. ובכל מקרה: כאמור מדובר בפיקוח נפש.

אם אתם נקלעים למצב בו אתם מבחינים בילד שנלכד במכונית אל תהססו להתקשר בדחיפות למשטרה או למכבי האש. ואם צריך ונדרשת פעולה נחושה, אז גם להציל את הילד בכל אמצעי וכמובן עם הפעלה של שיקול דעת בריא.

רכב חשמלי טסלה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד