כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"צער בעלי חיים"

הוראות חדשות: אלו בעלי החיים שיהיו אסורים למכירה בישראל

נאסר יבוא חיות מחמד שבוצעו בהם קעקועים, חיתוך אוזניים או זנב לצורכי נוי. המשמעות: יבואני חיות מחמד יידרשו מעתה להצהיר כי לא נעשתה פגיעה בבעל החיים ברקמה חיה לצורך קוסמטי ולא יינתן אישור כניסה לארץ לבעלי חיים שנעשתה בהם פגיעה כזו

הוראות חדשות: אלו בעלי החיים שיהיו אסורים למכירה בישראל
כלבים, אילוסטרציה צילום: pixabay

בשנים האחרונות, עלה הביקוש בייבוא חיות מחמד גזעיות מחו"ל. משרד החקלאות מציין כי במקרים מסוימים, חיות המחמד המיובאות המגיעות לארץ, מגיעות לאחר שאוזניהם או זנבם נחתכו לצורך "קוסמטי" (נוי) בלבד או שנעשו בהן קעקועים וצביעות למטרות נוי, תוך פגיעה ברקמה חיה. 

לאור העלייה בייבוא בעלי החיים ועל מנת לשמור על רווחת בעלי החיים, גם על אלו שבדרכם לישראל, פרסמו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הוראה מחייבת בדבר איסור ייבוא יבוא חיות מחמד שנעשתה בהם פגיעה ברקמה חיה למטרות נוי וקוסמטיקה. הוראה זו היא פועל יוצא של תהליך שיתוף ציבור ובדיקות עומק שנעשו.

Pixabayאילוסטרציה צילום: Pixabay

מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר תמיר גשן מסביר: "משמעות ההחלטה היא כי החל חל איסור על יבוא חיות מחמד עם אוזניים או זנב חתוך או קעקוע לצרכים מסחריים. החלת האיסור תציל עשרות בעלי חיים מניתוח פוגעני ומיותר, ותתרום להבנה של כלל העוסקים בתחום כמה הדבר פוגע בבעל החיים".  

חוק צער בעלי חיים במדינת ישראל, אוסר באופן מוחלט על התעללות בבעלי חיים, וכולל גם איסור מפורש לבצע חיתוך ברקמה חיה בבעל חיים, קעקוע או צביעה, באמצעי הפוגע ברקמה חיה או החודר לתוכה למטרות נוי. כמו כן, אסורה בישראל החזקה לשם מכירה או הצגה למכירה של בעל חיים שנחתכו אזניו או זנבו או שקועקע למטרות נוי. בנוסף, גם אם מדובר בבעלי חיים שלא נולדו בארץ, אסורה השתתפותם בתערוכות או מופעים. יתר על כן, גם פקודת ותקנות מחלות בעלי חיים מאפשרות למנהל השירותים הווטרינריים לשקול שיקולים הקשורים במניעת צער בעלי חיים בעת מתן רישיון ייבוא, ולקבוע ברישיון הייבוא תנאים לשם השגת מטרה זו. 

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מבקשים להבהיר כי המהלך אינו חל על חתולים וכלבים אשר להם זנב קצר מלידה, השייכים לגזע מתוך רשימה מוגדרת, ושלגביהם הרופא הווטרינר בארץ המוצא יוכל לאשר בנספח לתעודת הבריאות הנדרשת לייבוא כי הוצגו בפניו הוכחות לכך שלחיית המחמד זנב קצר מולד, שלא עבר קיצור כירורגי קוסמטי. ההוכחות יכולות להיות מבוססות על צילומי רנטגן של אזור הזנב או בדיקה גנטית למוטציה הגורמת לזנב קצר. האיסור לא יחול על ייבוא אישי של כלב או חתול המגיע לארץ עם בעליו שלא בייבוא מסחרי. 

 

כלבים בעלי חיים איסור התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד