כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סוף לפרשה

העיתונאי שפירסם מאות אלפי מסמכים אמריקנים מסווגים שוחרר מהכלא

העיתונאי האוסטרלי ג'וליאן אסאנג' שחשף מאות אלפי מסמכים מסווגים של צבא ארה"ב שוחרר מהכלא הבריטי לאחר מאמצים רבים במולדתו, במסגרת עסקת טיעון עם משרד המשפטים האמריקני

העיתונאי שפירסם מאות אלפי מסמכים אמריקנים מסווגים שוחרר מהכלא
ג'וליאן אסאנג' בדרך לחופש צילום: צילום מסך

מייסד ויקיליקס, העיתונאי ג'וליאן אסאנג', יודה בריגול במסגרת עסקת טיעון עם משרד המשפטים האמריקני שתאפשר לו לצאת לחופשי ובכך להביא לסיומה סאגה משפטית ארוכת שנים שהשתרעה על פני מספר יבשות ובמרכזה פרסום שלל מסמכים מסווגים.

אסאנג' עזב את הכלא הבריטי אתמול ויופיע בהמשך השבוע בבית המשפט הפדרלי של ארה"ב. הוא צפוי להודות באשמת ריגול וקשירת קשר להשגה והפצה בלתי חוקית של מאות אלפי מסמכים מסווגים. 

הודאה זו תביא לסיום תיק פלילי שכלל תככים בינלאומיים ומרדף ארוך שנים של ממשל ארה"ב אחר המוציא לאור שאתר האינטרנט הפופולרי שלו אחראי לשיתוף סודות אמריקניים צבאיים רבים. 

שרת החוץ של אוסטרליה, פני וונג, מסרה בעקבות שחרורו של ג'וליאן אסאנג' כי "ראש הממשלה ואני היינו מאוד ברורים - המקרה של מר אסאנג' נמשך יותר מדי זמן".

במשך שנים אוסטרליה קראה לארה"ב לבטל את התביעה נגד אסאנג'. ביידן, שנשאל על הבקשה האוסטרלית לפני מספר חודשים בזמן שאירח את ראש ממשלת יפן פומיו קישידה לביקור רשמי בבית הלבן, השיב: "אנחנו שוקלים את זה".

נגד אסאנג' הוגש כתב אישום בגין 17 אישומי ריגול ועוד אישום נוסף על שימוש לרעה במחשב, בגין פרסום שלל מסמכים מסווגים של ארה"ב בערוץ שלו לפני כמעט 15 שנה. תובעים אמריקאים טוענים כי אסאנג', בן ה-52, עודד ועזר למנתח המודיעין של צבא ארה"ב, ברדלי אדוארד מאנינג, לגנוב קבצים דיפלומטיים וצבאיים שפרסמה ויקיליקס, תוך סיכון חיים.

ג'וליאן אסאנג' אוסטרליה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד