כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
בביקורו בארה"ב

גלנט לבלינקן: "עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו"

שר הביטחון גלנט אמר למזכיר המדינה בלינקן במהלך פגישתם בוושינגטון: ״עיני אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה״ב - עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו - כך נשיג את מטרותינו ונחליש את אויבנו״

גלנט לבלינקן: "עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו"
אנתוני בלינקן עם שר הביטחון יואב גלנט צילום: דוברות מחלקת המדינה האמריקנית

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, במשרדי מחלקת המדינה בוושינגטון. השניים קיימו פגישה אישית ממושכת, ופגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה.

בפגישתם, השניים דנו בצורך להפעיל גורמי לחץ נוספים על החמאס כדי לקדם את השבת החטופים, בדגש על קידום חלופה שלטונית ברצועת עזה.

לפי לשכת שר הביטחון, גלנט "הדגיש בפני מזכיר המדינה כי עיניהן של אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה״ב, ולכן על המדינות לפתור במהירות את המחלוקות". 

כמו כן, השניים שוחחו על הדרכים השונות לשינוי המצב הביטחוני בצפון ולהשבת התושבים לביתם. השר גלנט אמר למזכיר המדינה כי עמידתה של ארה״ב לצד ישראל במשימה זו חשובה ומשפיעה על התנהלות חיזבאללה ואיראן.

כזכור, השר גלנט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף אייל זמיר, מנסים לשחרר את משלוח הנשק שהאמריקנים מונעים את הגעתו ארצה. השניים אף ינסו להרגיע את המתיחות של ממשל ביידן מול נתניהו. 

בתדרוך לעיתונאים תקף דובר הבית הלבן ג'ון קירבי את ראש הממשלה נתניהו שפירסם סרטון בו טען כי ארה"ב מעכבת את הנשק לישראל. 

קירבי אמר: "לא ידענו מראש שהסרטון של נתניהו מגיע. זה אכזב אותנו מאוד והיה תמוה. לא היתה אף מדינה אחרת שעשתה יותר מארה"ב כדי להגן על ישראל. הדברים של נתניהו היו לא נכונים. אני לא יודע מה עבר לו בראש".

יואב גלנט אנתוני בלינקן חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד