כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שישה מועמדים

מנהיגי הקהילה היהודית באיראן קוראים לצאת להצביע בבחירות

נציג היהודים בפרלמנט האיראני אירח בשבוע שעבר נציגים של ששת המועמדים לנשיאות איראן. חברי הקהילה היהודית הגיעו לשמוע את הנציגים כדי להתרשם מהמעומדים. רבני הקהילות קוראים ליהודים לצאת לקלפיות ולהשפיע על התוצאות

מנהיגי הקהילה היהודית באיראן קוראים לצאת להצביע בבחירות
יהודי איראן צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי הקרוב יתקיימו בחירות באיראן, ומנהיגי הקהילות היהודיות ברחבי איראן יצאו בקריאה לכלל היהודים לצאת להצביע לנשיא חדש שיחליף את הנשיא לשעבר איברהים ראיסי שנהרג לפני כחודשיים בהתרסקות מסוק.

את המכתב פרסם חכם יונס חמאמי לאלה זאר מראשי הקהילה היהודית באיראן, במכתב נקראו היהודים לצאת לקלפיות ולהשפיע בבחירות שלמעשה נכפו על אזרחי איראן בגלל מותו של ראיסי.

בשבוע שעבר הזמין נציג היהודים בפרלמנט האיראני דר' הומיון שמח, נציגים של ששת המועמדים לנשיאות, הפגישה התקיימה בבית הכנסת יוסף אבאד בטהראן.

באדיבות המצלםהמכתב של חכם חמאמיצילום: באדיבות המצלם

דר' שמח ציין כי "ששת המועמדים המכובדים, דנו בגישה שלהם לדתות ולמיעוטים דתיים", והיא תהיה שימושית בתהליך הבחירה בין יקיריהם ובחירת האדם הנכון.

מועצת שומרי החוקה בחרה שישה מועמדים להם התירה להתמודד על התפקיד. המועמדים שאושרו לבחירות ב-28 ביוני הם אנשי המחנה השמרני המובהק ועושי דברו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

באדיבות המצלםחכם חמאמי והומיון שמחצילום: באדיבות המצלם

המועמדים הם ראש עיריית טהראן עלירזא זקאי. ראש צוות המשא ומתן של איראן על הגרעין לשעבר סעיד ג'לילי. שר הפנים לשעבר מוסטפה פורמוחמדי. ואמיר-חוסיין גזיזאדה האשמי. ומסעוד פזשכיאן, חבר פרלמנט שכיהן בעבר כשר הבריאות ונחשב יותר מתון.

השם החם באיראן הוא יושב ראש הפרלמנט מוחמד קליבאף, הוא נחשב לקיצוני ביותר, מועמד בולט ביותר ומקורב למנהיג העליון עלי חמינאי.

איראן חכם חמאמי בחירות התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד