כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סופת רעמים אדירה

נעדרים בשיטפונות ענק: עיירת הנופש נותקה מהעולם

מאות מתנדבים מחפשים אחר שני נעדרים שנסחפו בביתם לאחר שנפגע ממפולת סלעים בעיירה בשוויץ. מאות תושבים פונו מבתיהם. קטע כביש מהיר המוביל לאיטליה נהרס. "אירוע גשמים של פעם בשלושים שנה"

נעדרים בשיטפונות ענק: עיירת הנופש נותקה מהעולם
שטפונות צילום: pixabay

שיטפונות ענק בדרום-מזרח שוויץ הביאו עד כה למותו של אדם אחד ולהיעלמותם של שניים נוספים. עיירת הנופש לוסטלו בעמק האלפיני של קנטון גראובינדן ספגה נזקים חמורים, בעוד עיירת הנופש הנודעת צרמט, נותקה ובודדה מהעולם אחרי שדרכי הגישה אליה נחסמו בשל השיטפונות העזים.

לפי הדיווח ברשת BBC, סופת רעמים אדירה שהתחוללה בסוף השבוע והביאה עמה גשמים עזים, גרמה לנהרות באזור לעלות את גדותיהם ולהציף רחובות בעיירות הקטנות בעמק, מה שהביא לפינויים של כמה מאות תושבים.

במקביל דווח על היעלמותם של ארבעה איש וחיפושים נרחבים החלו בעקבותיהם. אתמול אותרה גופת אחד מהם במרחק שמונה קילומטרים מהמקום בו נעלם, כך מסרה המשטרה. אשה נוספת מבין הנעדרים, נמצאה כעבור שעות תחת סלעים כשהיא פצועה, ופונתה לבית החולים בעיר לוגאנו. כוחות ההצלה בהם נוטלים חלק מאות מתנדבים, ממשיכים לחפש אחר השניים הנותרים, אך דובר המשטרה אמר כי הסבירות למצוא אותם בחיים - "אפסית". במהלך הלילה החולף הופסקו החיפושים בשל גשמים חזקים שהתחדשו.

שלושת האנשים היו ככל הנראה בביתם בעיירה לוסטלו, כאשר מפולת סלעים פגעה בקבוצה של שלושה בתים שנסחפו במי השיטפונות יחד עם שלושה כלי רכב, כך מסרה המשטרה. יצוין כי חלק מהבתים באזור זה עשויים עץ, וככל הנראה אינם ערוכים להתמודד עם שיטפונות אדירים שאינם חזון נפוץ בשווייץ.

קצת מערבה משם, עיירת הנופש האלפינית צרמט, הפכה למבודדת בעקבות מי השיטפונות כאשר הגישה אליה נחסמה כליל. שני קווי הרכבת המובילים לעיירה מהכפר הסמוך טאש ומהעיר ויספ, הושבתו עד להודעה חדשה. צילומים מהעיירה, השוכנת למרגלות הר המטרהורן המפורסם, הראו נחלי מים זורמים בשצף ברחובות הציוריים.

שירות מזג האוויר של ממשלת שוויץ מסר כי 124 מ"מ של משקעים ירדו באזור ביום שישי, רובם בתוך שעה בודדת. "ריכוז כה גבוה של גשמים מתרחש רק פעם אחת ב-30 שנה", אמר דובר השירות.

צרמט היא בין עיירות הנופש הידועות ביותר בשווייץ, חבויה למרגלות המטהורן ומוקפת הרים שגובהם יותר מארבעה קילומטרים. הדרך לעיירה סגורה לכלי רכב ממונעים וניתן להגיע אליה רק ברכבת. חיים בה כ-5 אלף תושבים, אבל בעונת התיירות מתאכסנים בה כ-30 אלף תיירים הבאים אליה מכל העולם.

הרשויות בשוויץ אמרו כי קטע מהכביש המהיר המוביל לאיטליה, נהרס בהצפות ויצא משימוש. נתיב הגישה הראשי בין מעבר סן ברנרדינו באיטליה לרוברדו בגראובינדן החולץ בציר שניזוק, יישאר ככל הנראה סגור למשך מספר חודשים. 

יצוין כי השיטפונות התרחשו בפתאומיות ולא דובר על היקפים כאלו. רשויות חיזוי מזג האוויר התריעו מפני הצפה מסוימת בשל ריבוי גשמים, והזהירו מפני שהייה בגדות נהר הרון ויובליו החל מיום שישי, אולם לא דובר על תחזית לפינוי תושבים או על ניתוק אפשרי של עיירות.

שוויץ שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד