כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עומדת לצד ישראל

גרמניה: "הסיכוי למלחמה בצפון גדל, חמאס חייב לשחרר את החטופים"

בכנס הרצליה ה-21 שמתקיים על רקע המלחמה ומצבה של ישראל בעולם, נאמה אנאלנה ברבוק שרת החוץ של גרמניה. "הייתי באזור הזה עשר פעמים בתשעת החודשים האחרונים, ובכל ביקור, החששות שלי גברו שאנחנו גולשים למבוי סתום". היא ציינה: "ביטחון ישראל היא ערך עליון למדינה שלי"

גרמניה: "הסיכוי למלחמה בצפון גדל, חמאס חייב לשחרר את החטופים"
נתניהו וקנצלר גרמניה צילום: קובי גדעון, לע״מ

‏בכנס הרצליה ה-21 של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, נאמה אתמול, אנאלנה ברבוק שרת החוץ של גרמניה וסיפקה כמה הצהרות מעניינות.

היא התייחסה לביקורים הרבים שלה באזור מאז פרצה המלחמה: "היה לי חשוב להגיע לישראל ישירות אחרי ה-7 באוקטובר – כדי להבין את הטראומה הזו. להיפגש עם קרובי משפחה של החטופים. לשבת בחדר המצב בנתיבות ולהכריח את עצמי לצפות בסרטון הנורא של מעשי הזוועה ב-7 באוקטובר. לראות, להבין. וכדי לוודא שכל מה שאנחנו עושים, אנחנו עוזרים למנוע את הצלחת הטרור של חמאס".

"הייתי באזור הזה עשר פעמים בתשעה חודשים, ובכל ביקור, החששות שלי גברו שאנחנו גולשים למבוי סתום" אמרה. "ביטחון מדינת ישראל הוא ערך עליון למדינה שלי" ציינה.

"לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, כמו לכל מדינה אחרת בעולם. חמאס רצה להרוס את הביטחון של ישראל, אבל גם את הלגיטימיות של ישראל. חמאס התחיל במלחמה הזו. והוא חייב לסיים את הזוועה הזו. חמאס חייב לשחרר את כל החטופים - חלקם אזרחים גרמנים. על חמאס להפסיק את התקפותיו על ישראל. חמאס הוא זה שרצה לעורר הסלמה אזורית בעזרת תומכיו הבינלאומיים" אמרה.

היא התייחסה למצב בצפון: "אנו מודאגים מאוד מהתגברות הלחימה בגבול הצפון. אני אבקר בביירות מסיבה זו - שם רבים גם לא רוצים מלחמה נוספת. יחד עם השותפים שלנו, אנו עובדים קשה על מציאת פתרונות שיכולים למנוע סבל נוסף. הסיכון להסלמה למלחמה כוללת גדל מיום ליום".

לגבי מדינה פלסטינית אמרה: "ביטחון ישראל יתאפשר רק אם יהיה ביטחון לפלסטינים. ובמקביל, ביטחון לפלסטינים יתאפשר רק אם יהיה ביטחון לישראל, אחד לא אפשרי בלי השני. זאת לא דעה פופולרית בישראל, אולי אפילו פחות היום מאשר לפני ה-7 באוקטובר, אני מודעת לכך. ומי אני שאגיד לך גם מה הכי טוב? אבל כידידה חזקה של ישראל, לא יכולתי שלא לחלוק את החששות שלי ולשאול: מהי האלטרנטיבה לעתיד שבו כל האנשים באזור זה יכולים לחיות ללא חשש מאלימות שחוזרת על עצמה כל הזמן? לחזון שיכול להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית?".

שרת החוץ העבירה ביקורת על הדיווחים שפלסטינים ומחבלי חמאס הוכו במעצר: "אני חייבת להודות - במיוחד בשל הכוח הדמוקרטי של ישראל, אני מוצאת דיווחים מסוימים מטרידים. התעללות בעצורים מעזה בשדה תימן. דיווחים על האופן שבו מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית דוחפים החוצה פלסטינים מבתיהם באכזריות, לעתים קרובות מבלי לעמוד לדין".

היא העבירה ביקורת מרומזת על הממשלה בנוגע להתנחלויות. "לאחרונה יש דיווחים על האופן שבו חברים מסוימים בקבינט הישראלי דוחפים להשמדה פיננסית של הרשות הפלסטינית וצעדים המחזקים עוד יותר את הכיבוש של הגדה המערבית" (הכוונה לצעדים שביצע ומבצע שר האוצר).

היא הוסיפה: "הדיווחים האלה כל כך מטרידים כי הם לא משקפים את מה שאני מאמינה שמאחד אותנו, כדמוקרטיות חזקות. אנחנו הכי חזקים כשאנחנו שומרים על זכויות אדם, המשפט הבינלאומי, כשאנחנו מתגייסים סביב הערכים האלה, מאוחדים, בלב הקהילה הבינלאומית".

היא קראה לחמאס לקבל אתש התוכנית של ביידן להפסקת אש. "אנחנו סומכים על ישראל שתעמוד בהתחייבויותיה. אני מודעת לכך שלא כולם בישראל מאשרים את המתווה של הנשיא ביידן. יש הקוראים להמשך השליטה הישראלית בעזה, למלחמה הנמשכת ללא הגבלת זמן".

היא המשיכה: "איך זה יביא לביטחון ישראל? ישראל השיגה הצלחה אמיתית להרוס את היכולות הצבאיות של חמאס. חמאס עומד כעת בפני מצב שתמיד רצה למנוע: שכנותיה הערביות של ישראל התאחדו כדי לחשוב על עתיד טוב יותר לאזור, דרכים ליצור ביטחון לישראל ולפלסטינים. על זה אנחנו צריכים לבנות".

אנאלנה ברבוק גרמניה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד