כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"בשבועות הקרובים"

ארה"ב במסר לחיזבאללה: "אל תסמכו עלינו שנמנע מתקפה ישראלית"

גורמים אמריקאים רבים השלימו עם האפשרות שישראל תבצע מהלך גדול נגד חיזבאללה בתוך לבנון בשבועות הקרובים | בכירים בארה"ב: "חיזבאללה צריך להבין שוושינגטון תסייע לישראל להגן על עצמה" | הדיווח הדרמטי

ארה"ב במסר לחיזבאללה: "אל תסמכו עלינו שנמנע מתקפה ישראלית"
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

בכירים אמריקאים העבירו אזהרה יוצאת דופן לחיזבאללה: "אל תניחו שוושינגטון יכולה למנוע מישראל לתקוף אתכם". המסר האמריקני נועד לגרום לחיזבאללה לסגת מההסלמה ולסיים את המשבר לאורך גבול ישראל-לבנון, כך אמר מקור שמכיר את הדיונים ל'פוליטיקו'.

המסר מגיע כאשר נראה שגורמים אמריקאים רבים השלימו עם האפשרות שישראל תבצע מהלך גדול נגד חיזבאללה בתוך לבנון בשבועות הקרובים.

שני בכירים אמריקאים אמרו ש"חיזבאללה צריך להבין שוושינגטון תעזור לישראל להגן על עצמה אם חיזבאללה יגיב". הם הדגישו כי אסור לארגון לסמוך על אמריקה שתבלום קבלת החלטות ישראלית.

המסר מועבר בעקיפין, אמר המקור. ארה"ב לא מתקשרת ישירות עם חיזבאללה, מכיוון שמדובר בארגון טרור, והיא מסתמכת על מתווכים.

השליח המיוחד של ארה"ב עמוס הוכשטיין ובכירים אמריקאים אחרים הגיעו לאזור בימים האחרונים כדי לרסן את שני הצדדים, אך יש תחושה גוברת בוושינגטון ומעבר לכך שהסלמה היא בלתי נמנעת. "ישראל צריכה לעשות מה שהיא צריכה לעשות", אמר גורם במשרד ההגנה.

שני הגורמים האמריקאים אמרו כי ממשל ביידן יעזור לישראל להגן על עצמה בכל תרחיש מול חיזבאללה, כולל כל דבר, החל מחידוש מערכת ההגנה מפני טילים של כיפת ברזל ועד אספקת מודיעין. אם ישראל תיכנס למצב קשה כאשר חיזבאללה ימטיר רקטות וטילים על הערים הגדולות, ארה"ב עשויה להתקדם לתמיכה צבאית ישירה יותר, אמרו הגורמים.

עוד דווח, כי נראה שבישראל לא קיבלו החלטה סופית מה לעשות, אם כי "נראה שאף אחד לא רוצה מלחמה כוללת, וגם איראן לא", אמרו שני הגורמים האמריקאים.

בשיחות עם גורמים אמריקאים, בכירים ישראלים העלו טיעונים משכנעים מדוע הם צריכים לתקוף את חיזבאללה כמה שיותר מהר ולא לדחות את הפעולה. בכירים ישראלים טענו שאם ארה"ב תתמוך בתקיפה ישראלית בפומבי, או אפילו רק תגבה את האיום, אז יש סיכוי גבוה יותר שחיזבאללה יחזור בו או יסכים להפסקת אש כעת.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד