כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"עולה מאות שקלים"

שערורייה: החיסון מפני החיידק האלים המסוכן לתינוקות לעשירים בלבד

בתל אביב קיבלו את החיסון 21% לעומת 2.3% בירושלים, 2.6 % בדרום ו-8.4% בחיפה. גם בקופות החולים לאומית ומאוחדת התגלו פערים גדולים בין המרכז לפריפריה

שערורייה: החיסון מפני החיידק האלים המסוכן לתינוקות לעשירים בלבד
אילוסטרציה צילום: unsplash

כ-40 תינוקות נדבקו בשנת 2023 בישראל בחיידק האלים מנינגוקוק b, שעלול לגרום לדלקת קרום המוח ולמוות. בישראל נדבקו בחיידק בין 30 ל-70 ילדים. קיים חיסון שמאושר ומומלץ על ידי משרד הבריאות ומונע את המחלה, אבל בישראל הוא לא נכנס לסל וכך זוכים לקבל אותו בעיקר תינוקות שהוריהם משכבות סוציו אקונומיות גבוהות ויכולים לקנות את החיסון, כך לדברי מומחים למחלות זיהומיות בילדים.

לפי הדיווח של קטי דור ב'כאן 11', מבדיקה בארבע קופות החולים התגלו פערים של מאות אחוזים בין המתחסנים בתל אביב והמרכז לבין ישובי הפריפריה. לפי נתונים של מכבי שירותי בריאות, אלו האחוזים של הילדים שקיבלו את החיסון בגילאים 0-6 בשנים 2022- 2023: במרכז 18% מהילדים, בשרון 22% לעומת ירושלים והשפלה - 11%. בדרום 10% ובצפון 12% ,פערים של יותר מפי 2.

מנתונים שהציגה קופת חולים כללית עולה כי בשנת 2024 בקרב תינוקות מגיל 0 ועד גיל שנה וחצי: בתל אביב קיבלו את החיסון 21% לעומת 2.3% בירושלים, 2.6 % בדרום ו-8.4% בחיפה. גם בקופות החולים לאומית ומאוחדת התגלו פערים גדולים בין המרכז לפריפריה.

פרופסור גליה גריסרו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים דנה באיכילוב, אמרה ל'כאן': "מדובר בחיסון יקר שעולה מאות שקלים וניתן ב-3 מנות, לכן הוא חיסון פריבילגי לעשירים. בהתבסס על המחקר שהצטבר במדינות שהכניסו את החיסון לתוכנית החיסונית הלאומית - החיסון הוריד את התחלואה ב75%. רופאי ילדים ומומחים לזיהומים קראו לממשלה להכניס את החיסון לתכנית החיסונים, כדי שכל ילדי ישראל יוכלו לקבל אותו ולא רק מי שיכול להרשות לעצמו".

מנינגוקוק b דלקת קרום המוח חיידק אלים חיסון תינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד