כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ציטוטים קשים

נתניהו בפגישה טעונה עם משפחות חטופים: "רה"מ שלי זה לא סינוואר וביידן – זה אתה"

"אחרי שקיבלנו את בשורת האיוב שאיתי נרצח ב-7 באוקטובר, הנשיא ביידן התקשר ודיבר איתנו במשך 15 דקות. כואב לנו שאחרי שמשפחות מקבלות את בשורת האיוב, יש משפחות שאתה מתקשר אליהן ויש משפחות שלא" | הציטוטים מהפגישה הסוערת

נתניהו בפגישה טעונה עם משפחות חטופים: "רה"מ שלי זה לא סינוואר וביידן – זה אתה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם משפחות חטופים נוספות במסגרת סדרת הפגישות שלו עמן. במהלכה הטיחו בו ביקורת קשה מאוד. כתבת 'חדשות 12', יולן כהן, מפרסמת ציטוטים מאותה פגישה טעונה.

שרון שרעבי, אחיו של החטופים יוסי שרעבי הי"ד ואלי שרעבי שככל הידוע עד כה עודנה בחיים, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו: "איבדנו ארבעה מבני המשפחה, אנחנו לא מתכוונים להחזיר לכאן את הארון החמישי".

‏שרעבי: "כל פעם אתה מדבר על ניצחון מוחלט - זה לא ניצחון ולא מוחלט. עכשיו הטיימינג לעסקה. לישראל יהיו עוד הרבה הזדמנויות להמשיך את הלחימה. הישארותם של החטופים בשבי חמאס זו הסכנה הקיומית של מדינת ישראל, פצע שלעולם לא יגליד בחברה הישראלית".

נתניהו השיב: "אני אעשה הכול כדי להשיב את אחיך ואת שאר החטופים. צה"ל לא יצא מהרצועה עד שישוחרר אחרון החטופים, אבל קודם אנו חייבים לגדוע את ידי החמאס מיכולות צבאיות ושלטוניות".

‏שרעבי: "למה לא להתחיל את מתווה העסקה מהחללים? גם מפלגות הימין לא יתנגדו, וזה אולי ייצור מכניזם לשלבים הבאים של עסקה כוללת".

ראש הממשלה: "זה רעיון מעניין גם זה תלוי בסינוואר".

שרון שרעבי: "ראש הממשלה שלי זה לא סינוואר ולא ביידן – זה אתה".

רה"מ: "זה לא שאני לא רוצה. יש פה גורם משמעותי שזה סינוואר".

‏משפחתו של החטוף איתי חן הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס אמרה: "אחרי שקיבלנו את בשורת האיוב שאיתי נרצח ב-7 באוקטובר, הנשיא ביידן התקשר ודיבר איתנו במשך 15 דקות. כואב לנו שאחרי שמשפחות מקבלות את בשורת האיוב, יש משפחות שאתה מתקשר אליהן ויש משפחות שלא".

רה"מ נתניהו: "אני דיברתי עם המשפחות. התקשורת לא תמיד מפרסמת".

‏אחת המשפחות מצטרפת גם כן לשיחה: "אלעד קציר ז"ל הוא חבר טוב שלי, החזירו את הגופה שלו והיה שקט ודממה. שבוע לאחר מכן נרצח בנימין אחימאיר ז״ל ועבורו חיללת שבת. למה אתה לא ממשיך להגיע אלינו?".

רה"מ נתניהו משיב לו: "אין לי זמן להגיע לכולם".

‏משפחתו של החטוף תמיר אדר הי"ד מצטרפת: "זה לא נכון. הלכת לראות את נועה ארגמני ואת סבתא שלי (יפה אדר שנחטפה ושוחררה) שלי לא הגעת לראות".

ראש הממשלה לא השיב על הדברים, אך המשפחה לא עצרה: "עברו 8 חודשים ואני נדהמת שעד עכשיו לא הגעת לניר עוז ושהרמטכ"ל הגיע בשבוע שעבר בפעם הראשונה".

‏בנם של החטופה מיה גורן הי"ד ואבנר גורן הי"ד מצטרף: "אתה צריך לבוא לניר עוז ולכל העוטף ולראות כמה השבר עמוק. אתה תראה ולא תוכל להתעלם".

רה"מ נתניהו: "אני אגיע. אני שמח על ההזמנה של קהילת ניר עוז".

‏משפחתו של תמיר אדר הי"ד מנסה להבין מה עלה בגורל העסקה: "דרישת החמאס ידועה מהיום הראשון. האם אתה מוכן להכריז על הפסקת המלחמה בתנאי שכל החטופים יוצאים?".

רה"מ נתניהו משיב: "לא נצא מהרצועה עד שנגדע את חמאס".

‏משפחתו של תמיר אדר ז"ל ממשיכה: "איך זה בהלימה עם לשחרר את כל החטופים?".

רה"מ נתניהו משיב: "תתפלאו יש דרכים".

משפחות חטופים בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל שרון שרעבי חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד