ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
סערת משפחת יודקין

הח"כ מש"ס בביקורת נוקבת על הציונות הדתית: "הסתה חסרת מעצורים ללא כל הבחנה"

חה"כ בצלאל מותח ביקורת נוקבת בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים' על הציונות הדתית ברקע המאבק של משפחת יודקין להוסיף את המילים "הי"ד" על מצבת בנם שנפל בקרבות ברצועת עזה. "אך טבעי, שהציונות הדתית יובילו את החץ בעניין זה. לצערי, קולם נשמע חלושה, בניגוד לקול הגדול על גיוס החרדים"

הח"כ מש"ס בביקורת נוקבת על הציונות הדתית: "הסתה חסרת מעצורים ללא כל הבחנה"
חה"כ אברהם בצלאל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ אברהם בצלאל בטור מיוחד הערב (שני) ל'בחדרי חרדים' מותח ביקורת נוקבת על הציונות הדתית ברקע המאבק של משפחת יודקין להוסיף את המילים "הי"ד" על מצבת בנם ישראל שנפל בקרבות ברצועת עזה.

"בימים אלו", כותב חה"כ בצלאל, "מנהלת משפחת יודקין משפחתו של הקדוש ישראל יודקין הי"ד מאבק צודק מאין כמוהו - מאבק שיאפשר כבוד אחרון מתבקש ובסיסי על מצבת בנם שנפל בקרבות עם אוייב אכזר.

אך טבעי, שהציונות הדתית יובילו את החץ בעניין זה. כציבור שלוחם שנים רבות בחזיתות השונות על הגנת הארץ. לצערי, קולם נשמע חלושה, בניגוד לקול הגדול על גיוס החרדים".

לדבריו, "הפיכתו של הצבא למקום המקבץ אנשים עם דעות מסויימות הן אלו שמרחיקים עוד יותר את הציבור החרדי. אלו אותן דעות אשר מרחיקים את הלוחמים המצויינים, מלאי הגבורה בני הציונות הדתית ממוקד קבלת ההחלטות בצבא.

ישנם חילוקי דעות בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי כאשר נושא הצבא הפך באחרונה לאור הנסיבות הכואבות לבולט ביותר. אך, דווקא בנושא זה ישנה הסכמה רחבה באשר לתפיסת העולם הצהלי"ת כפי שהיא קיימת היום.

בנושא זה, עלינו להגביר את המשותף, ואולי גם הזעם הגדול יוחלף בחלקו להבנה. הבנה שהמצב כיום איננו מייצג חלקים נוספים, נרחבים בעם כמו למשל תושבי הפריפריה.

כאשר נדע לחזק את המשותף ולא להסתתר תחת הסתה חסרת מעצורים ללא כל הבחנה נגד הציבור החרדי, אשר מרים בגאון את אותה גחלת ששמרה עלינו מדור דור - התורה הקדושה, נוכל אולי גם לגשר על פערים נוספים בנושא בוער זה ובנושאים אחרים", כך חה"כ בצלאל.

אברהם בצלאל ישראל יודקין צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}