ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הקלה משמעותית

נערה שסבלה מכאבי ראש רבים עשתה שינויים ונתרפאה

הנערה מחיפה הופנתה על ידי נוירולוגית לטיפול. היא נבדקה על ידי נוירולוג ילדים מומחה בכאבי ראש. היא קיבלה טיפול מיוחד. בסיום הטיפול הנערה דיווחה על הקלה משמעותית בתכיפות ובעוצמה של כאבי הראש

נערה שסבלה מכאבי ראש רבים עשתה שינויים ונתרפאה
אילוסטרציה צילום: pixabay

נערה בת 16 מחיפה, שסבלה במשך שנים מכאבי ראש שפגעו בתפקודה היומיומי, טופלה במרפאת כאבי הראש למתבגרות ומתבגרים במרכז הרפואי בני ציון, מרפאה ייחודית בארץ. היא דיווחה לצוות שבזכות הטיפול שניתן לה כאבי הראש פחתו וחיי החברה שלה חזרו לפרוח.

"כאבי הראש ששלטו לי בחיים כמעט ונעלמו", אמרה השבוע הנערה והוסיפה, "סבלתי מכאבי ראש חזקים כמה פעמים בשבוע. הציונים שלי ירדו, הפסקתי לעשות ספורט, הפסקתי ללכת לחוגים והכי מבאס שזה הפריע לי גם בקשרים החברתיים, כי כמה החברים והחברות שלי יכולים לשמוע שאני לא באה כי כואב לי הראש". 

היא המשיכה לספר: "ההורים לקחו אותי לכמה רופאים שבדקו אותי, עשיתי MRI, ובסוף, נאמר לי שאלה כאבי ראש כרוניים ושאני צריכה ללמוד להתמודד איתם. כנראה שלא הצלחתי, כי הם המשיכו, אפילו שלקחתי כדורים רבים נגד כאבים". 

הנערה הופנתה על ידי נוירולוגית ילדים בקופת החולים לטיפול במרפאת כאבי הראש הרב - מקצועית של המרכז הרפואי בני-ציון שבחיפה. היא נבדקה על ידי נוירולוג ילדים מומחה בכאבי ראש, תזונאית ופסיכותרפיסט מומחה במתבגרים, כשלאחר הבנה מעמיקה של מקורות אפשריים לכאב ובשיתוף עם מומחית ברפואת מתבגרים, הוחל בהתערבות טיפולית ייעודית. 

בסיום הטיפול, הנערה דיווחה על הקלה משמעותית בתכיפות ובעוצמה של כאבי הראש, עשתה שינויים קלים בשעות ובהרכב התזונה שלה ובחרה להמשיך ולחזק את עצמה בליווי פסיכותרפיסט במרפאת המתבגרים. הנערה סיכמה, "אני במקום הרבה יותר טוב עכשיו".

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון ד"ר יעקב גניזי ומנהלת היחידה לרפואת מתבגרים במרכז הרפואי ד"ר נגה כרם, מציינים כי, "מרפאת כאבי הראש למתבגרות ומתבגרים הפועלת במרכז הרפואי בני ציון הינה ייחודית בארץ, עובדת במודל האירופי של שילוב מקצועות כדי לסייע למטופלים להרגיש שוב בשליטה, גם אם כאבי הראש לא לגמרי נעלמים". לדבריהם "בהתאם לצורך משולב טיפול תרופתי, תזונתי ורגשי".

בית החולים בני ציון חיפה כאבי ראש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}