כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
ניסיונות השיקום נמשכים

חמאס מקים מחדש סדנאות ייצור אמל"ח בתוך המרחב ההומניטרי

בצה"ל זיהו כי חמאס מקים מחדש סדנאות ייצור אמצעי לחימה בלב המרחב ההומניטרי, מתוך הנחה שצה"ל ימנע מלתקוף. הערכה: אם תהיה הפוגה ממושכת בלחימה חמאס יצליח לשקם את מערך הייצור באופן משמעותי

חמאס מקים מחדש סדנאות ייצור אמל"ח בתוך המרחב ההומניטרי
אמצעי הלחימה שאותרו על ידי כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

בצה"ל זיהו שחמאס מקים מחדש את סדנאות ייצור אמצעי לחימה וממקם אותן בתוך המרחב ההומניטרי במוואסי, זאת כדי להקשות על צה״ל לאתר ולתקוף אותן, כך דווח ב"גלי צה"ל". 

בחמאס מבינים את הקושי של צה״ל לתקוף במרחב הזה, בשל הלגיטימציה הבינלאומית שתיפגע אם צה"ל יתקוף בתוך מתחם שהוגדר כמרחב הומניטרי. 

גורמי ביטחון המעורים בפרטים אומרים: "אין בעיה להשיג היום חומר נפץ ברצועה, הוא קיים בהיקפים גדולים ובהישג יד".  במקביל, חמאס מנסה להשתמש בנפלים מפצצות חיל האוויר ששוגרו אך לא התפוצצו - בניסיון לייצר אמל"ח לשימוש ארגון הטרור. 

בכירים בצה"ל שעוסקים בסוגיה מעריכים: "מתוך כ-50,000 פצצות שחיל האוויר הטיל ברצועה מתחילת המלחמה, כ-5% לא התפוצצו. כלומר כ-2,000-3,000 פצצות שהן "נפלים", ויש להם פוטנציאל לשמש כחומר גלם עבור חמאס". 

גורמים בצה"ל העריכו כי "אם תהיה הפוגה ממושכת בלחימה במסגרת עסקת חטופים, חמאס יצליח לשקם את מערך הייצור שלו באופן משמעותי". 

 
חמאס אמל"ח צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד