ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הזוועות נחשפו

תיעוד: כך נראה בית הכנסת השרוף אחרי הטבח בדגסטן

ביום שאחרי הפוגרום שביצעו מחבלים ברוסיה, כך נראה מבפנים בית הכנסת בעיר דרבנט בחבל דגסטן. שלוחי חב"ד בדגסטן, יצאו מהעיר עם משפחתם. המחבלים לבושים בשחור הסתובבו ברחובות והציתו מקומות תפילה כולל בתי כנסת וירו לעבר שוטרים

תיעוד: כך נראה בית הכנסת השרוף אחרי הטבח בדגסטן
פנים בית כנסת השרוף צילום: צילום מסך TASS

אחרי הפוגרום שביצעו מחבלים אתמול (ראשון) בדגסטן, התקשורת הרוסית מפרסמת תיעוד של בית הכנסת השרוף בעיר דרבנט. על פי הדיווח באתר Collive הרב עובדיה וחיה מרים איסקוב, שלוחי חב"ד בדגסטן, יצאו מהעיר עם משפחתם.

פנים בית הכנסת בדרבנט אחרי השריפה צילום: סוכנות TASS

בשנת 2013 נורה הרב איסקוב על ידי מחבל אסלאמיסטי ונפצע באורח קשה. הוא הצליח להתאושש ולחזור לתפקידיו, ונע בין מוסקבה לדגסטן.

לאחר פיגועי הטרור אמש בדרבנט ובמחצ'קלה, הכריזו שלטונות דגסטן על אבל למשך שלושה ימים, בין ה-24 ל-26 ביוני. כל אירועי הבידור שתוכננו לימים אלה בוטלו.

דוברו של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב אמר כי "כל קורבנות פיגועי הטרור בדגסטן זוכים לסיוע, הנשיא ולדימיר פוטין קיבל מידע עדכני על כך". עוד אמר, כי "הרשויות יעשו את עבודתם ויחקרו".

נשיא הרפובליקה של דגסטן סרגיי מליקוב ביקר היום בדרבנט, הוא הגיע גם לבית הכנסת שהותקף על ידי מחבלים אתמול. בית הכנסת בן למעלה מ-200 שנה שופץ ב-2009. בעיר ישנם כ4,500 יהודים.

נשיא הרפובליקה של דגסטן סרגיי מליקוב בבית הכנסת צילום: דוברות נשיא המחוז

לאחר הפיגועים, רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, אמר בהצהרה: "אנחנו מוטרדים מאוד ממה שנראה כמו מתקפה מתואמת על שני בתי כנסת, שאחד מהם נשרף עד היסוד, ומתקפה קטלנית על כנסייה. התקפה על זכויותיהם של יחידים לקיים את אמונתם באופן חופשי וגלוי היא התקפה על האנושות. אנו ממתינים למידע נוסף על המניעים של התוקפים, ואנו נזכרים בסכנה הנשקפת מהאנטישמיות וכל אלימות על בסיס דתי".

"לכל מנהיג ציבור, כולל בארגונים בינלאומיים, יש מחויבות לא רק לגנות את האנטישמיות ללא עוררין, אלא לפעול בדחיפות כדי לשמור על ביטחון הקהילות. אנחנו מצטרפים לעולם בתפילה למען תושבי דרבנט ומחצ'קלה, כולל רשויות אכיפת החוק ואנשי הדת, ומקווים שהעבריינים יובאו לדין במהירות", הוסיף.

כזכור לפחות 20 בני אדם נטבחו אתמול על ידי מחבלים חמושים בכבדות שהסתערו על אתרים דתיים ומחסום משטרתי במתקפת טרור אכזרית אתמול בדרום רוסיה.

המחבלים לבושים בשחור הסתובבו ברחובות והציתו מקומות תפילה כולל בתי כנסת וירו לעבר שוטרים ועוברי אורח תמימים מרובים אוטומטיים. 

לפחות 16 שוטרים נהרגו ושלושה אזרחים וכומר, עשרות מאושפזים עם פצעי ירי וכוויות. מאות אזרחים נראו נמלטים אתמול מזירת הירי בדרבנט. בית כנסת במחצ'קלה עלה בלהבות, ועשן רב נראה יוצא מהבניין. קבוצה נוספת של מחבלים הציתה בית כנסת בדרבנט, העיר הדרומית ביותר ברוסיה השוכנת כ-120 קילומטרים דרומה יותר. בעיר זו תקפו המחבלים כנסיות, ושיספו את גרונו של ניקולאי קוטלניקוב בן 66, כומר מקומי. ברשתות החברתיות ברוסיה הגולשים ציינו כי זה טבח "מהמחרידים שהכרנו".

ההתקפות הגיעו חודשים ספורים לאחר שמחבלים רצחו כ-145 בני אדם באולם קונצרטים במוסקבה במרץ האחרון.

חב"ד דגסטן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד