ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
כל הפרטים

הקיבוצים שלא מקבלים סיוע עתרו לבג"ץ: "זנחו אותנו שוב"

קיבוצי אורים, גבולות וצאלים מהמועצה האזורית אשכול עתרו לבג"ץ בדרישה לקבל את הזכויות של יישובי "חבל תקומה", זאת לאחר שלא קיבלו את הסיוע כי הם מרוחקים מעל 7 קילומטר מרצועת עזה

הקיבוצים שלא מקבלים סיוע עתרו לבג"ץ: "זנחו אותנו שוב"
בית המשפט העליון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

קיבוצי אורים, גבולות וצאלים מהמועצה האזורית אשכול הגישו הבוקר עתירה לבג"ץ במטרה לקבל זכויות להם זוכים התושבים המפונים הנכללים תחת יישובי "חבל תקומה", כך דווח ב"ווינט". 

יישובים אלו לא זוכים לסיוע המדינה למרות שהם פונו מיישוביהם עם פרוץ המלחמה על ידי מועצת אשכול ובתיהם הפכו להיות חלק מבסיס צבאי. הקיבוצים אינם זוכים לסיוע מאחר והם רחוקים יותר משבעה קילומטר מהגבול. 

העותרים מבקשים עזרה כדי לשקם את חייהם מחדש. לטענתם, קריטריון 7 הק"מ הינו קו דמיוני שהוכח הלא רלוונטי במציאות הביטחונית הנוכחית. 

"התושבים הללו עברו רגעי תופת וחרדה, ובתקופה שלאחר מכן לא ניתן היה לקיים בישובי המועצה שגרת חיים סדירה וראויה. בנוסף אסור לשכוח שהיה צו אלוף לסגירת השטח ביישובים המדוברים, ולכן התושבים היו חייבים להתפנות", נטען בעתירה.

יהונתן קנה, סגן רבש"צ קיבוץ אורים, אמר: "התחושה היא שזנחו אותנו בשביעי באוקטובר, וזנחו אותנו שוב בכל התהליך אח"כ. אנחנו שקופים, לא השארנו מספיק דם כדי שיתייחסו אלינו ברצינות. חוזרים ברגשות מעורבים לקיבוץ, יש לנו אי ודאות לגבי הלימודים שלהם בשנה הבאה, זה לא בא בחשבון שהם ילמדו בבית ספר שהוא לא עורפי".

 

מועצה איזורית אשכול עוטף עזה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד