מאות מבני מנוחה בכל רחבי הארץ: זה השינוי הצפוי לנהגי האוטובוסים
התוכנית לשדרוג תנאיהם של נהגי האוטובוסים אושרה היום בוועדה לתשתיות לאומיות | התוכנית כוללת הקמה של כ- 310 מבני מנוחה ותפעול לרווחת הנהגים במסופי האוטובוסים בכל רחבי הארץ
התוכנית האסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית בפריסה ארצית ושיפור תנאי עובדי התחבורה הציבורית עולה שלב: הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (שני) את תת"ל 131, התוכנית לתשתית לאומית לתכנון והקמה של מבני מנוחה, תפעול ומנהלה לנהגים בכ-310 מסופי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ. המבנים מיועדים לשרת 18 אלף נהגים ויוכלו להיבנות בפרק זמן קצר.
התוכנית, נועדה לספק מענה למחסור במבנים לנהגים, אשר השפיע לרעה על תנאי העבודה של הנהגים ועל איכות השירות לציבור. הקמת המבנים שאושרו היום תספק לנהגים תנאי עבודה נאותים ומקום להתרעננות ומנוחה בין הנסיעות, ובכך תשפר את איכות השירות ואת הבטיחות בתחבורה הציבורית. שיפור תנאי העבודה של הנהגים צפוי למשוך עובדים חדשים לענף אשר סובל ממחסור בכוח אדם.
תת"ל 131 היא חלק מתוכנית אסטרטגית נרחבת של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה הציבורית באמצעות חברת נתיבי איילון, להסדרה סטטוטורית ולהקמת תשתיות תחבורה ציבורית איכותית בכל רחבי הארץ, שנועדו להרחיב ולשפר משמעותית את השירות ואת השימוש בתחבורה ציבורית.
התוכנית האסטרטגית כוללת הסדרה ובנייה של מאות מסופי תחבורה חדישים, פיתוח חניונים ושדרוג תחנות מרכזיות, בדגש על תשתיות לאוטובוסים חשמליים. משרד התחבורה שואף להעביר עד שנת 2026 את מרבית הצי העירוני להטענה חשמלית ונקייה.
במרבית מתקני התחבורה הציבורית אין כיום תכנית מפורטת מאושרת המאפשרת להקים מבנים תפעוליים לרווחת הנהגים, שישמשו למנוחה, שירותים, מנהלה ותפעול המסוף. בחלק מהמתקנים פועלים פתרונות מאולתרים ובחלקם לא ניתנו פתרונות כלשהם. מצב זה פוגע בעבודת נהגי התחבורה הציבורית, המבלים שעות רבות בכבישים העמוסים, וכך מפחית את האטרקטיביות של המקצוע ותורם למחסור בנהגים, שאינו מאפשר לספק שירות איכותי בתדירות גבוהה.
תת"ל 131 שאושרה היום, מתבססת על ייעודי קרקע מאושרים, ואינה כוללת שינוי ייעודי קרקע. התכנית מקצה זכויות להקמת מבנים אלה בכ-310 מסופי תחבורה ברחבי הארץ ותאפשר את הקמתם של מאות המבנים הנחוצים בטווח זמן קצר.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות