ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
התנהלות ביזיונית

סערת הי"ד על המצבה: "אימא שלי קיבלה טלפון עברייני מאיים"

"אימא שלי קיבלה טלפון עברייני מאיים, בריוני ומשפיל שתחתום על הנוסח שלהם כי אחרת תקבל מצבה חלקה"

סערת הי"ד על המצבה: "אימא שלי קיבלה טלפון עברייני מאיים"
דובי יודקין בערוץ 14 צילום: צילום מסך מתוך ערוץ 14

ברקע השיח על שילוב חרדים בצה"ל, צפה ועולה פרשה שמעלה סימני שאלה לגבי הרצון של המערכת הצבאית להגמיש את הנהלים לצורך מהלך שכזה. דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל יודקין הי"ד שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב ב־103fm וסיפר בכאב כי משפחתו ביקשה לכתוב הי"ד ליד שמו של החלל על המצבה - אך נענתה בסירוב על ידי משרד הביטחון. 

"אנחנו בנוסח המצבה דרשנו שיהיו כתובות האותיות הי"ד, השם יקום דמו, כפי שידוע אנחנו משפחה חרדית מכפר חב"ד שארבעה אחים משרתים בצבא", סיפר. "משרד הביטחון לא מאשר לנו ולצערנו כל ההתנהלות והתקשורת מולם היא ביזיונית ולא מכבדת בכלל".

משה שיינר, אתר COLהמצבה של ישראל יודקין הי"דצילום: משה שיינר, אתר COL

לדבריו, "ביום חמישי הגענו להר הרצל בשלושים וגילינו מצבה ריקה. זה משפיל ומזעזע", התרעם. "ביום שאחרי הנפילה הגיעו נציגים מצבא הגנה לישראל להורים שלי והתחילו לדבר איתם על סידורי קבורה ולוויה, ההורים שלי אמרו שאנחנו משפחה חרדית' ונציגי הצבא אמרו 'מה שאתם רוצים תקבלו'. אמרו זה לא נוגד קבורה צבאית והלכה יהודית. לאחר שלושה שבועות הגיעו נציגים לבית של ההורים שלי ואמרו שאנחנו משרד הביטחון ולא צה"ל. אנחנו לא יכולים לאפשר לכם את הנוסח של השם יקום דמו", אמר בכעס.

"למחרת", הוא מספר, "אימא שלי קיבלה טלפון עברייני מאיים, בריוני ומשפיל שתחתום על הנוסח שלהם כי אחרת תקבל מצבה חלקה", זעם. "אותו אדם התקשר ממספר חסום, אין לנו למי לחזור. אף אחד לא בקשר עם המשפחה ממשרד הביטחון. כל הדוברות שלהם שזה קורה או לא קורה התנהלות מבזה ומשפילה. אנחנו כמשפחה מקבלים פניות מעשרות משפחות שמשרד הביטחון מתעמר בהן. זה בניגוד לחוק. יש בג"ץ מ-1992. הבג"ץ אומר בפירוש להקשיב למשפחות השכול", טען לבסוף.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי אושר למשפחה להוסיף את הכיתוב על הקבר באזור האישי ולא במקום שהיא מבקשת, ליד שמו של הקצין. "אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי. עם זאת, האגף פועל על פי הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה".

דובי יודקין ישראל יודקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד