ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
רוחות מלחמה

העיתונאי המקורב לחיזבאללה מציג את התוכנית המאיימת

בחיזבאללה מאיימים כי כל פעולה צבאית איכותית "מצד האויב היא כהכרזה על מלחמת כוללת". אין במילון של חיזבאללה מעתה מושגים כמו "תגובה על תקיפה" ולא ימי קרב, אלא מלחמה לא מוגבלת

העיתונאי המקורב לחיזבאללה מציג את התוכנית המאיימת
תיעוד שפרסם חיזבאללה מאזור הצפון צילום: חיזבאללה

העורך של העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, ממשיך הבוקר בבליץ האיומים התקשורתי של חיזבאללה תחת הכותרת: "מה ההתנגדות הכינה לאויב, למתיישביו ולבעלי בריתו?".

במאמר מציין אל-אמין כמה נקודות באסטרטגיה של חיזבאללה בהתבסס על הדברים שאמר נסראללה לאחרונה והסרטונים שפורסמו, את הדברים הביא רועי קייס בכאן חדשות.

1. בחיזבאללה יחשיבו כל פעולה צבאית איכותית מצד האויב כהכרזה על מלחמת כוללת. אין במילון של ההתנגדות מעתה מושגים כמו תגובה על תקיפה ולא ימי קרב, אלא מלחמה לא מוגבלת. 

2. המגבלות שהנהגת חיזבאללה מחייבת את יחידותיו בשטח ושישראל מפיקה מהן תועלת יתבטלו בבת אחת ועל כן הנזק יפגע בכל דבר, הן במתקנים אזרחיים והן במתקנים צבאיים ואחרים.

3.הימצאותו של המידע הנחוץ על היעדים האסטרטגיים של ישראל והימצאותו של הנשק המתאים לתקוף אותם והימצאותה של המוכנות הם עניין שמלווה גם ברצון באמצעות הנחיית היחידות הנוגעות לעניין בחיזבאללה לפגוע באופן מידי בכל המטרות האלה מבלי להמתין, ללא דיון וללא מאמצים פוליטיים.

4. פנייה של האויב להרפתקה צבאית נרחבת נגד לבנון משמעה שחזית לבנון תהפוך מחזית סיוע לעזה לחזיר שחרור והענשה של כוחות צה"ל ולחזיתות האלה, יש את האמצעים המיוחדים שלהן בהם ההחלטה לפלוש לגליל ולהשתלט על מרכזי צבא או שחרור של כפרים לבנוניים או פלסטיניים. 

5. ההתנגדות בלבנון (חיזבאללה) עם כל ניסיונה, אין זה בא בחשבון שהיא תזלזל באויב בעל יכול ופושע שאין מי שירתיע אותו מביצוע מעשי טבח כפי שעשה בעזה ולכן ההתנגדות תתנהל על בסיס כך שהיא יכולה להסב אבידות אנושיות וחומריות, שיעלו על מה שהאויב יסב ללבנון. 

6. "הנקודה החשובה ביותר" – על האויב ומי שעומד מאחורי ובייחוד האמריקנים, לקחת בחשבון שכל פעולת בזק ופעולה גדולה שיבצע חיל האוויר הישראלי, תהיה אשר הפגיעה מדויקת ביעדיה, לא תפגע בהכל ומה שנותר מספיק כדי להסב מכות הרסניות בתוך ישראל.

בנוסף כותב עורך העיתון, כי חיזבאללה שעקב היטב אחר הפעילות של מערך ההגנה האווירית הכולל שהקפיץ המערב וחלק ממדינות ערב כדי להגן על ישראל מפני התגובה האיראנית, יודע שהקואליציה הזאת לא יכולה לספק את אותה מעטפת אל מול גשם של טילים וכטב"מים ואפילו לא להגן על מערכות ההגנה שפרוסות לאורך הים התיכון ונמליו, גם אלה שמול חופי לבנון וישראל או אלה שנמצאים מול חופי אירופה ואם לכולם יש מושג לגבי היכולת של חיזבאללה ביבשה ובאוויר, אין מניעה לעשות מפגן מעניין בים, מתי שיהיה צורך.

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד