ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
בתגובה לחכי"ם

אדלשטיין בדיון על חוק הגיוס: " לא מתכוון להיות ילד כאפות של אף אחד"

בוועדת החוץ והביטחון התקיים דיון שני על חוק הגיוס. "אני לא הולך לרוץ אחרי הסיעות החרדיות ולא הולך לרוץ אחרי אף אחד. פעם אחרונה שבדקתי, הסיעות החרדיות הן לא רוב בכנסת", אמר יו"ר הוועדה והבהיר, "אם בא צה״ל ואומר אני צריך איקס חרדים אנחנו כוועדה כולנו מתאחדים"

אדלשטיין בדיון על חוק הגיוס: " לא מתכוון להיות ילד כאפות של אף אחד"
יולי אדלשטיין צילום: ערוץ כנסת

בוועדת החוץ והביטחון החל היום (שני) דיון נוסף על חוק הגיוס להכנתו לקראת קריאה שניה ושלישית.

במהלך הדיון, טענו חברי הכנסת כי הדיונים הם פוליטיים. חברת הכנסת אורית פרקש הכהן גינתה את הדיון בוועדה בעקבות היעדר הנוכחות של הסיעות החרדיות. "אנחנו עוסקים בהצעת חוק פוליטת שהגישה הממשלה כדי לשרוד את ימיה עד לפגרה הבאה, בשורה לא תצא מהוועדה הזו אני מצטערת לומר. לו הייתה כוונה אמיתית לשנות את השיוויון בנטל, היא לא הייתה מגישה הצעת חוק כל כך ירודה מקצועית", אמרה.

יו"ר הוועדה חה"כ יולי אדלשטיין הגיב בתקיפות: "אני מציע שבשבוע הבא אנחנו נשמע את צורכי צה"ל ומערכת הביטחון. אני אזמין את הרמטכ"ל, אם הוא יחליט לשלוח את ראש אכ”א אז אני לא יודע אבל אני אזמין את הרמטכ״ל ונשמע את הצרכים וגם את המשמעויות איך הם נערכו ותוך כמה זמן הם יהיו מוכנים לקלוט וכן הלאה, ואם ההצעה באה מטעם צה"ל אז אני ארצה לשמוע שחברי הוועדה מכלל הסיעות תומכות בהצעה הזאת".

לדבריו, "לא מתחילים עם מקצה שיפורים ולא מבקשים לחפש שני חרדים בבני ברק שלא התגייסו. אם בא צה״ל ואומר אני צריך איקס חרדים ותוך שלושה חודשים אני ערוך לקלוט אותם, אנחנו כוועדה כולנו מתאחדים".

אדלשטיין העביר מסר ברור ואמר: "אני לא הולך לרוץ אחרי הסיעות החרדיות ולא הולך לרוץ אחרי אף אחד. פעם אחרונה שבדקתי, הסיעות החרדיות הן לא רוב בכנסת, מה שמפריע לנו זה שיש בכל פעם מקצה שיפורים לכל הצעה, אז בואו נלך עם צה״ל ועם מערכת הביטחון ולא רק במילים".

הוא הדגיש, "אני לא מתכוון להיות ילד כאפות. של אף אחד. לא מתכוין לשמוע מחברי הוועדה או משאר חברי הכנסת שכל המטרה שלי זה סיכום פוליטי או למשוך את החוק ולעשות בכאילו. אני אופטימיסט חסר תקנה ומאמין שאנחנו בהזדמנות הסטורית".

"אני יודע טוב מאוד איזה סיעות יתחילו עם דרישות לשיפורים ואלו לא יהיו הסיעות החרדיות. השיקול המרכזי הוא צורכי הצבא לעת עתה פלוס היכולת שלהם לקלוט", אמר לסיום.

ח"כ והרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט הגיב: "האמירה שצה"ל יגיד מה הוא צריך זו אמירה שגויה, זה עניין ציבורי שצריך להעסיק כל אזרחי במדינה. אחרי 7 באוקטובר עומדת השאלה שנכנסים למציאות חמורה מאוד לא רק כלפי החצי שלא משרת אלא גם כלפי החצי פלוס שמשרת". הוא פנה למשפחות החטופים שנאמרו והתייחס לעסקה לשחרור יקיריהם:  "בקבינט עמדו שתי אפשרויות: או עסקה כוללת - הכל תמורת הכל, או עסקה בשלושה שלבים. אמירתו של נתניהו היא בניגוד למטרות המלחמה ולנקבע, דרושה הבהרה למשפחות החטופים וללוחמים שמחרפים נפשם".

ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד