כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
עשרות מאושפזים

הטבח ברוסיה מהמחרידים שהכרנו: המחבלים ירו לכל עבר. עלה ל-20 מספר ההרוגים

מניין ההרוגים במתקפת הטרור ברוסיה עלה ל-20. רוב הנרצחים - שוטרים. המחבלים שיספו את גרונו של כומר. חלקם הציתו בתי כנסת באזור דאגסטן. שישה מחבלים חוסלו. עשרות מאושפזים עם פצעי ירי וכוויות

הטבח ברוסיה מהמחרידים שהכרנו: המחבלים ירו לכל עבר. עלה ל-20 מספר ההרוגים
שניים מהמחבלים צילום: צילום מסך

לפחות 20 בני אדם נטבחו על ידי מחבלים חמושים בכבדות שהסתערו על אתרים דתיים ומחסום משטרתי במתקפת טרור אכזרית אתמול בדרום רוסיה.

המחבלים לבושים בשחור הסתובבו ברחובות והציתו מקומות תפילה כולל בתי כנסת וירו לעבר שוטרים ועוברי אורח תמימים מרובים אוטומטיים. 

לפחות 16 שוטרים נהרגו ושלושה אזרחים וכומר, עשרות מאושפזים עם פצעי ירי וכוויות. מאות אזרחים נראו נמלטים אתמול מזירת הירי בדרבנט. 

ההתקפות הגיעו חודשים ספורים לאחר שמחבלים רצחו כ-145 בני אדם באולם קונצרטים במוסקבה במרץ האחרון.

בית כנסת במחצ'קלה עלה בלהבות, עשן רב נראה יוצא מהבניין, קבוצה נוספת של מחבלים הציתה בית כנסת בדרבנט, העיר הדרומית ביותר ברוסיה השוכנת כ-120 קילומטרים דרומה יותר. שם תקפו המחבלים כנסיות, ושיספו את גרונו של ניקולאי קוטלניקוב בן 66, כומר מקומי. ברשתות החברתיות ברוסיה הגולשים ציינו כי זה טבח "מהמחרידים שהכרנו".

המושל האזורי של דגסטן אמר הבוקר כי שישה מחבלים חוסלו. אף אחד לא לקח אחריות, אך יש ראיות המצביעות על כך שהירי היה מתקפה איסלאמיסטית.

סוכנות הידיעות הממלכתית הרוסית טאס דיווחה כי מגומד אומרוב, ראש מחוז בדאגסטן, נעצר לאחר ששניים מבניו השתתפו בטבח. 

על פי הדיווח ב'דיילי מייל', אחד מהם פרסם סרטון בטלגרם בו ניתן היה לשמוע אותו אומר שהוא 'הורג כופרים' והכריז על 'אללה אכבר'.

לפני שנורה, אוסמן פרסם סרטון מצמרר שבו נראה בית הכנסת במחצ'קלה בוער, והכריז: "הנה, אינשאללה. הנה בית הכנסת שלהם בוער. אינשאללה, אללה ישתבח שמו, תן לכופרים האלה להיות מושפלים. נהרוג אותם כך, נשפיל אותם, ואללה יתעלה".

בית הכנסת במחצ'קלה עליו השתלטו הכבאים צילום: רשתות חברתיות

לבית הכנסת בעיר דרבנט נגרם נזק כבד, בבניין יש בית כנסת, מקווה, גן ילדים וספרייה, מוזיאון עם הרבה ספרים ופריטים וספרי תורה ישנים, חלק גדול מהמקום נשרף, רק לפני כמה חודשים שיפצו את המקווה. 

בית הכנסת בעיר מחצ'קלה ניזוק, מדיווחים בתקשורת המקומית עולה, כי הכבאים הספיקו לכבות את האש לפני שהיא התפשטה.

בית הכנסת שהותקף והוצת על ידי המחבלים בדרבנט, הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, ומרכזה של קהילה יהודית עתיקה.

זירת האירוע צילום: רשתות חברתיות

יו"ר המועצה הציבורית של פדרציית הקהילות היהודיות ברוסיה, ברוך גורין, כתב אתמול בטלגרם כי לא ניתן היה לכבות את השריפה בבית הכנסת.  הוא כתב: "גם בית הכנסת במחצ'קלה הוצת ונשרף. לכבאים בדרבנט נאמר לעזוב את בית הכנסת הבוער בגלל הסיכון שמחבלים נשארו בפנים".

רוסיה דגסטן טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד