ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
שיגרה מכתבי אזהרה

ועדת החקירה הממלכתית מייחסת לנתניהו "פגיעה בביטחון" בפרשת הצוללות

ועדה החקירה הממלכתית לחקירת פרשת הצוללות שלחה היום חמש הודעות אזהרה לגורמים שעלולים להיפגע מן החקירה, ובתוכם אף ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכתבים נשלחו אף לשר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, וראש המוסד יוסי כהן

ועדת החקירה הממלכתית מייחסת לנתניהו "פגיעה בביטחון" בפרשת הצוללות
אילוסטרציה צילום: משה שי פלאש 90

ועדה החקירה הממלכתית לפרשת צוללות שלחה היום חמש הודעות אזהרה לגורמים שעלולים להיפגע מן החקירה, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון וראש המוסד יוסי כהן. 

בנוסף הוזהרו גם האלוף במיל' רם רוטברג, מפקד חיל הים בין 2016-2011 ואבנר שמחוני, שעבד במל"ל בין השנים 2016-2010. 

הוועדה מייחסת לראש הממשלה נתניהו פגיעה באינטרסיים הכלכליים של המדינה, פגיעה בביטחון המדינה ושיבוש עמוק ושיטתי בתהליכי עבודה. 

בהודעת הוועדה נכתב כי "מהתמונה המצטיירת בפני הוועדה בשלב זה עולה, כי בנושאים הנחקרים חל שיבוש עמוק בתהליכי עבודה ובמנגנוני קבלת החלטות בשורה של סוגיות רגישות. זאת, תוך יצירת סיכון לביטחון המדינה ותוך פגיעה ביחסי החוץ ובאינטרסים כלכליים של מדינת ישראל". 

בסיום ההחלטה נכתב: "לא ניתן לסיים החלטה זו בלי להתייחס לימים הקשים שעוברים על מדינת ישראל מאז 7.10.23. דווקא על רקע האתגרים הביטחוניים המורכבים שעימם מתמודדת המדינה בתקופה זו, יש חשיבות לקבלת החלטות סדורות בנושאי ביטחון המדינה, לרבות בניין הכוח". 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה - הוא מבטיח את קיומה.

ההיסטוריה תוכיח שגם בנושא הזה ראש הממשלה נתניהו צדק וקיבל את ההחלטות הנכונות לביטחון ישראל".

כזכור, לפני שנתיים החליטה הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת תהליכי רכש כלי השיט. הממשלה הטילה על הוועדה לחקור את תהליכי העבודה המקצועיים ואת תהליכי קבלת ההחלטות של הדרג המדיני בנושא הצוללות וכלי השיט, בין השנים 2016-2009, לרבות החלטות מדיניות והתנהלות אל מול גורמי חוץ. עוד קבעה הממשלה כי הוועדה לא תחקור את התנהלותם של נאשמים בהליכים פליליים. בכך יצרה הממשלה הבחנה בין תפקידה של ועדת החקירה הממלכתית לבין ההיבטים הפליליים של רכש כלי השיט.

צוללות יוסי כהן בוגי יעלון ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד