ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
תוצאות מעודדות

מכשיר אפילפסיה הותקן בראשו של ילד שמתאושש ומצבו משתפר

לאוראן ניתן חודש להתאושש מהניתוח לפני הפעלת המכשיר. כשהוא דולק, הילד לא יכול להרגיש את זה. והוא יכול להטעין את המכשיר כל יום באמצעות אוזניות אלחוטיות, תוך כדי צפייה בטלוויזיה

מכשיר אפילפסיה הותקן בראשו של ילד שמתאושש ומצבו משתפר
אילוסטרציה צילום: unsplash

ילד עם אפילפסיה קשה הפך לחולה הראשון בעולם שבראשו הוכנס מכשיר חדש כדי לשלוט בהתקפים, והתוצאות מעודדות

הנוירוסטימולטור שהושתל, שולח אותות חשמליים עמוק לתוך מוחו, והפחית את התקפי היום של הילד אוראן נואלסון ב-80%. אמו, ג'סטין, אמרה ל-BBC שהוא מאושר שיש לו "איכות חיים הרבה יותר טובה".

הניתוח בוצע באוקטובר האחרון כחלק מניסוי בבית החולים Great Ormond Street בלונדון כאשר אוראן שכיום בן 13 היה בן 12.

אוראן, מבריטניה סובל מתסמונת לנוקס-גסטו, שפיתח בגיל שלוש. תסמונת לנוקס מתפרצת בילדות ומופיעה לעיתים קרובות בין גיל שנתיים לשש. אפילפסיה זו מאופיינת בהתקפים תכופים וסוגי התקפים שונים ולעיתים קרובות היא מלווה בפיגור שכלי ובעיות פסיכולוגיות והתנהגותיות.

מאז הילד סבל התקפים יומיים שנעו בין שני 24 למאות. אמא של אוראן אמרה בסתיו שעבר, לפני הניתוח, כי האפילפסיה של אוראן שלטה בחייו: "זה גזל ממנו את כל ילדותו".

היא סיפרה לנו שלאוראן היו מגוון של התקפים שונים, כולל אלה שבהם הוא נפל על הקרקע, רעד בעוצמה ואיבד את הכרתו. היא אמרה שלפעמים הוא הפסיק לנשום ונזקק לטיפול תרופתי חירום כדי להחיות אותו.

לאוראן יש אוטיזם והפרעות קשב וריכוז, אבל ג'סטין אומרת שהאפילפסיה שלו היא ללא ספק המכשול הגדול ביותר: "היה לי ילד די מבריק בן שלוש, ותוך כמה חודשים מההתקפים שלו הוא התדרדר במהירות, ואיבד הרבה מיומנויות".

התקפי אפילפסיה מופעלים על ידי התפרצויות חריגות של פעילות חשמל במוח. המכשיר, פולט דופק קבוע של זרם, ושואף לחסום או לשבש את האותות החריגים.

לפני הניתוח, ג'סטין אמרה: "אני רוצה להחזיר את הילד שלי". הניתוח, שנמשך כשמונה שעות באוקטובר 2023. הצוות, בראשותו של נוירוכירורג ילדים מרטין טיסדל, החדיר שתי אלקטרודות עמוק לתוך מוחו של אוראן, מרווח הטעות היה פחות ממילימטר.

לאוראן ניתן חודש להתאושש מהניתוח לפני הפעלת הנוירוסטימולטור.
כשהוא דולק, אוראן לא יכול להרגיש את זה. והוא יכול להטעין את המכשיר כל יום באמצעות אוזניות אלחוטיות, תוך כדי צפייה בטלוויזיה.

שבעה חודשים לאחר הניתוח ג'סטין אמרה ל-BBC שחל שיפור מסיבי באפילפסיה של אוראן: "הוא ערני יותר וללא התקפים במהלך היום. גם התקפי הלילה שלו קצרים ופחות חמורים. אני בהחלט מקבלת אותו חזרה לאט לאט", אמרה.

אפילפסיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}