כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
חבלה מכוונת

דיווח: רוסיה עומדת מאחורי הצתת מפעל בטחוני גרמני

גורמי ביטחון אמרו כי ההצתה במפעל בגרמניה הייתה עבודה של אנשי מקצוע מנוסים. אבל לדבריהם, רוסיה משתמשת לעתים קרובות באזרחים, בעיקר פושעים, המגויסים ברשתות החברתיות

דיווח: רוסיה עומדת מאחורי הצתת מפעל בטחוני גרמני
שוטרים בברלין צילום: משטרת ברלין

בחודש שעבר מפעל המייצר מערכות הגנה אוויריות בברלין עלה באש, עשן התפשט בשכונה של וילות יוקרה ובתי מגורים של דיפלומטיים. המשטרה הורתה לאנשים להישאר בתוך הבתים.

חוקרים גרמנים אמרו לאחר שהשריפה כובתה כי הסיבה היא ככל הנראה תקלה. אבל גורמי ביטחון מערביים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' שהאש הוצתה בכוונה על ידי רוסים שניסו לשבש משלוחים של נשק ותחמושת לאוקראינה.

באירופה נזהרו מלהאשים את מוסקבה בפומבי, אך גורמי ביטחון אומרים כי נראה שרוסיה מגבירה את ההתקפות על אתרים אזרחיים וצבאיים באירופה הקשורים למאמצים לעזור לאוקראינה נגד רוסיה.

המפעל הגרמני שייך ל-Diehl Metal Applications, חלק מקבוצת Diehl, היא מייצרת ומעבדת חלקי מתכת ליישומים צבאיים שונים. מאז חזר המפעל לפעול.

גורמי ביטחון אמרו כי ההצתה במפעל בגרמניה הייתה עבודה של אנשי מקצוע מנוסים. אבל, לדבריהם, רוסיה משתמשת לעתים קרובות באזרחים, בעיקר פושעים, המגויסים ברשתות החברתיות.

כזכור כפי שדיווחנו שירותי הביטחון ברחבי אירופה נמצאים בכוננות שריפות. באירופה חושדים כי רוסיה עומדת מאחורי הצתות לאחר מבול של שריפות מסתוריות והתקפות על תשתיות במדינות הבלטיות, כולל גרמניה ובריטניה.

כאשר פרצה שריפה בסניף איקאה בווילנה החודש, ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, טען שמישהו זר עומד מאחורי ההצתה.

חוקרים באירופה טוענים למעורבות רוסית אפשרית בהצתה במזרח לונדון, גם שריפת ענק בקניון הגדול ביותר בפולין נחשדת כמעשה רוסי. גם ניסיון חבלה בבוואריה גרמניה וכתובות נאצה אנטישמיות בפריז נעשו ככל הנראה על ידי הכוונה רוסית.

ה'גארדיאן' שחשף את החשדות מדווח כי למרות שאין ראיות לכך שאף אחת מהתקריות הללו ברחבי היבשת מתואמות, גורמים באירופה מאמינים שזה חלק מניסיון של מוסקבה לערער את היציבות במערב, שתומך באוקראינה.

מלחמת רוסיה אוקראינה ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד