כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מספר ההרוגים עלה

הפיגועים ברוסיה: הירי החל 40 דקות אחרי תפילת ערבית

רשויות אכיפת החוק הרוסיות אמרו לסוכנות הידיעות הממשלתית TASS כי החמושים בדאגסטן היו "אנשי ארגון טרור בינלאומי". ארבעים דקות לאחר תפילת ערבית, מחבלים הסתערו על בית הכנסת בדרבנט והציתו את הבניין באמצעות בקבוקי תבערה

הפיגועים ברוסיה: הירי החל 40 דקות אחרי תפילת ערבית
מחבלים מנהלים קרב יריות ברוסיה מחוץ לבית כנסת צילום: צילום מסך

מחבלים פתחו אתמול באש לעבר בתי כנסת וכנסיות בשתי ערים במחוז הדרומי ביותר של דגסטן ברוסיה, והרגו לפחות 15 שוטרים, כומר אורתודוקסי ומספר לא ידוע של אזרחים, במה שנראה כמתקפה מתואמת של המחבלים.

שריפה מחוץ לבית הכנסת צילום: רשתות חברתיות

סרגיי מליקוב, ראש הרפובליקה של דגסטן, אמר כי לפחות שישה חמושים נהרגו גם הם לאחר שתקפו בתי כנסת, כנסיות ועמדת משטרה בערים דרבנט ובבירה מחצ'קלה, המרוחקות כ-120 ק"מ זה מזה.

בית הכנסת במחצ'קלה עליו השתלטו הכבאים צילום: רשתות חברתיות

התקיפות התרחשו ברפובליקה של דגסטן בצפון הקווקז, אזור מוסלמי ברובו בים הכספי שיש לו היסטוריה של אלימות בדלנית ומיליטנטית. המתיחות באזור גברה עוד יותר מאז פרצה מלחמת רוסיה באוקראינה , שבה גויסו מיעוטים אתניים באופן לא פרופורציונלי להילחם בהשוואה לתושבי מוסקבה, כך לפי רשת CNN.

שריפה מחוץ לבית הכנסת צילום: רשתות חברתיות

אף קבוצה עדיין לא לקחה אחריות על הפיגועים, שהגיעו שלושה חודשים לאחר שארגון דאעש, הודיע ​​כי ביצע פיגוע נוראי במוסקבה שם יותר מ-140 נהרגו באחד ממעשי הזוועות הקטלניים ביותר של רוסיה מזה שנים.

רשויות אכיפת החוק הרוסיות אמרו לסוכנות הידיעות הממשלתית TASS כי החמושים בדאגסטן היו "אנשי ארגון טרור בינלאומי". הרשויות המקומיות דיווחו כי לפחות 15 בני אדם נהרגו רובם שוטרים ו-25 נפצעו.

בדרבנט יש קהילה יהודית עתיקה ואתר מורשת עולמי של אונסק"ו. בין האזרחים ההרוגים היה כומר שלפי הכנסייה הרוסית-אורתודוקסית זוהה כניקולאי קוטלניקוב, ש"נהרג באכזריות" בדרבנט.

שלושה ימי אבל הוכרזו בדגסטן, דגלי המדינה הורדו לחצי התורן, ראש הרפובליקה סרגיי מליקוב אמר, כי סיוע כספי יינתן למשפחות הקורבנות.

הותקפו גם שני בתי כנסת בדגסטן, אחד בדרבנט ואחד במחצ'קלה, כך על פי הודעת הקונגרס היהודי הרוסי.

ארבעים דקות לאחר תפילת ערבית, מחבלים הסתערו על בית הכנסת בדרבנט והציתו את הבניין באמצעות בקבוקי תבערה, שוטרים ומאבטחים נהרגו מחוץ לבית הכנסת.

ממשרד החוץ נמסר בהצהרה אתמול כי לא ידוע על יהודים או ישראלים שנפגעו. "לא היו נפגעים או הרוגים" במהלך הפיגוע בבית הכנסת במחצ'קלה, אמר הרב המקומי רמי דוידוב לתקשורת הרוסית.

"בית הכנסת בדרבנט עלה באש. לא ניתן היה לכבות את השריפה", כתב בטלגרם יו"ר המועצה הציבורית של פדרציית הקהילות היהודיות ברוסיה, ברוך גורין. "גם בית הכנסת במחצ'קלה הוצת ונשרף" ציין.

לבית הכנסת בעיר דרבנט נגרם נזק כבד, בבניין יש בית כנסת, מקווה, גן ילדים וספרייה, מוזיאון עם הרבה ספרים ופריטים וספרי תורה ישנים, חלק גדול מהמקום נשרף, רק לפני כמה חודשים שיפצו את המקווה. 

בית הכנסת בעיר מחצ'קלה ניזוק, מדיווחים בתקשורת המקומית עולה, כי הכבאים הספיקו לכבות את האש לפני שהיא התפשטה.

כלי התקשורת הממלכתיים של רוסיה דיווחו מפי רשויות אכיפת החוק, כי בין המחבלים היו שני בניו של ראש מחוז סרגוקלה במרכז דגסטן, והוא נעצר על ידי השוטרים.

ברוסיה כבר הפנו אצבע מאשימה לאוקראינה, מבלי לספק ראיות. סגן הדומא הממלכתי בדגסטן, דמיטרי גדז'ייב, אמר כי הוא מאמין ש"כוחות מיוחדים של אוקראינה ומדינות נאט"ו" עשויים לעמוד מאחורי המתקפה.

אבל הסנאטור הרוסי דמיטרי רוגוזין דחה את הטענה, וכתב בפוסט בטלגרם כי האשמת כל מתקפת טרור כ"תחבולות של אוקראינה ונאט"ו" תוביל ל"בעיות גדולות" עבור רוסיה.

 

אנטישמיות רוסיה טרור דגסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד