כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מתו מהחום הכבד

1300 הרוגים במכה: הרשויות טוענות "אירוע מוצלח"

למעלה מ-1,300 עולי רגל מתו במהלך העליה לחג' המוסלמי בסעודיה. הרשויות הסעודיות אמרו כי רובם עלו לרגל באופן לא רשמי. "הם "נכנסו לאתרים הקדושים בדרך לא חוקית" מסרו

1300 הרוגים במכה: הרשויות טוענות "אירוע מוצלח"
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

יותר מ-1,300 עולי רגל מתו במהלך החג' השנה בסעודיה, כך אמר שר הבריאות הסעודי פאהד בן עבדורהמן. בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הממלכתית הסעודית SPA, השר אמר כי 83% מההרוגים עלו לבצע את הטקס המוסלמי באופן לא חוקי.

"הם הלכו מרחקים ארוכים בשמש, ללא מחסה או מנוחה מספקת" תיאר השר את עולי הרגל הלא חוקיים. "היו בהם קשישים וחולים כרוניים" אמר. השר הגן על ארגון החג' ודחה את הביקורת בשל מספר ההרוגים הגבוה, השר הסעודי אמר שניהול העלייה לרגל "היה מוצלח".

הוא הוסיף כי רשויות הבריאות הסעודיות "סיפקו יותר מ-465,000 טיפולים מיוחדים, כולל 141,000 לאלה שלא קיבלו אישור רשמי להגיע. ובכל זאת, רבים בעולם המוסלמי טוענים כי מספר הרב של עולי הרגל שמתו במהלך האירוע, לא נחשב להצלחה.

הטמפרטורות במכה, העיר הקדושה ביותר לאסלאם, עלו ל-51.8 מעלות צלזיוס במהלך האירוע השנתי, שהחל בסוף השבוע שעבר. כמה ממשלות האשימו גם את סוכני הנסיעות שאישרו מספר גדול מדי של עולי רגל, ואמרו שהם סיפקו אשרות לא חוקיות.

סעודיה חום כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד