כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"לא שכחנו אתכם"

ארגון הסיוע שעובדיו נהרגו בעזה חזר למרכז הרצועה ולצפון

ארגון הסיוע ההומניטרי "המטבח המרכזי העולמי" חזר לפעול בצפון הארץ ובמרכז הרצועה, לאחר תקיפת צה"ל שבה נהרגו שבעה מעובדיו. הארגון חילק קרוב לשתי מיליון מנות מזון מאז פרצה המלחמה

ארגון הסיוע שעובדיו נהרגו בעזה חזר למרכז הרצועה ולצפון
סיוע הומניטרי של ארגוני סיוע צילום: World Central Kitchen

ארגון הסיוע ההומניטרי "המטבח המרכזי העולמי" חזר לפעילות בצפון הארץ, ויחדש אף את פעילותו במרכז רצועת עזה - זאת לאחר שהשהה אותה בעקבות הרג שבעה מעובדיו בתקיפה של צה"ל. 

הארגון פועל בארץ תחת הפיקוח של השפית רותי רוסו, וחילק מאז פרוץ המלחמה קרוב לשתי מיליון מנות מזון לתושבים, כך לפי דיווח "ווינט". 

רותי רוסו התייחסה לחזרת הפעילות של הארגון, והכריזה: "חזרנו! החל מיום חמישי התחלתי להאכיל עם ארגון המטבח העולמי מאות תושבים בצפון הבוער שלא יכלו להתפנות. אני עובדת על זה באינטנסיביות כבר שבועיים. סוף-סוף יצאנו לדרך. תודה גדולה, ענקית, לארגון WCK המדהים ולחוזה אנדרס העומד בראשו. בלי התמיכה והתשתית הארגונית שלהם לא הייתי יכולה לפעול".

היא הוסיפה: "אנחנו דואגים עכשיו לתושבי הצפון, ועל הדרך אומרים להם שלא שכחנו אותם, שהם בראש ובלב שלנו, לא אוויר ולא שקופים. הם משלמים מחיר נוראי על המלחמה הזאת. לצערי, איני יכולה להוריד מהמחיר, מההרס ומהפחד - אבל אני כן יכולה לתת להם יד. לראות אותם".

השף חוזה אנדרס, מייסד ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי", כתב לאחר התקרית הקשה טור בעיתונות הישראלית: "מהיום הראשון האכלנו ישראלים וגם פלסטינים. בכל רחבי ישראל הגשנו יותר מ-1.75 מיליון ארוחות חמות. האכלנו משפחות שנעקרו מבתיהם בגלל רקטות חיזבאללה בצפון. האכלנו משפחות אבלות מהדרום. העברנו ארוחות לבתי החולים שבהם בני ערובה התאחדו עם משפחותיהם. קראנו בעקביות, שוב ושוב ובלהט לשחרר את כל החטופים".

אנדרס כתב: "אנחנו מכירים ישראלים. הישראלים, בלב ליבם, יודעים שאוכל הוא לא נשק מלחמה. ישראל טובה יותר מהדרך שבה המלחמה הזאת מנוהלת. היא טובה יותר ממניעת מזון ותרופות לאזרחים. היא טובה יותר מלהרוג עובדי סיוע שתיאמו את תנועותיהם עם צה"ל".

המטבח העולמי המרכזי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד