כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"פשוט נורא"

מקנאים? תגובות העיתונאים לראיון של נתניהו בערוץ 14

יאיר לפיד ממליץ לעוקביו לצפות בראיון וזוכה להזמנה משני מגישים בערוץ 14 להגיע גם כן לראיון | כספית לא צפה בראיון, אך עדיין יש לו תובנות לחלוק

מקנאים? תגובות העיתונאים לראיון של נתניהו בערוץ 14
ראש הממשלה נתניהו בראיון לערוץ 14 צילום: צילום מסך

תוך כדי ובעיקר עם סיום הראיון בן ה-45 דקות של ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל ינון מגל ב'ערוץ 14', עיתונאי השמאל הגיבו, לעגו וביקרו.

מיכאל האוזר טוב, הכתב הפוליטי של 'הארץ' כתב: "ביבי מתחזק את תיאוריות הקונספירציה על מלא מלא מלא. התשובה הקבועה כשהשאלה הזו צצה היא מס שפתיים. כאילו אומר שלא מאמין בקונספירציה. בתכלס אף פעם לא נחרץ, תמיד בורח בסוף לנושא אחר, ותמיד מוסיף רמיזה ל״משהו״ מוזר ש״צריך להיבדק״. פשוט נורא".

בן כספית 'מעריב' הגיב ואמר: "חזרתי עכשיו מעמל יומי, מובן שלא צפיתי ב״ראיון״ עם נתניהו, אבל מי שצפה דיווח לי שלא חסרה שם חנופה ולא חסרו שם שאלות בסגנון ״ממה אתה עשוי״. מה שכן חסר שם הוא צמד המילים "נצחון מוחלט"".

"מה למעשה הערך של המילים שנתניהו מוציא מהפה שלו? איזה משמעות יש להן?", הגיב כתב חדשות החוץ של ערוץ 13, יוסף ישראל.

האם היתה בגידה מפנים? > נתניהו שבר שתיקה: "אף אחד מהחרדים לא ימהר להפיל את הממשלה"

הכתב לענייני ערבים של 'כאן', אליאור לוי עקץ וכתב: "לסיכום: תשעה חודשים חלפו מתחילת המלחמה ונתניהו עדיין לא התראיין לגוף עיתונאי ישראלי".

חן ליברמן ממערכת 'עובדה' הגיבה לראיון: "יש הרבה תארים שאפשר לקשור לראיון של ביבי הערב, אבל "מעניין" לא יהיה אחד מהם. דווקא כשהוא מתקבל במחיאות כפיים ומתיישב באזור הנוחות שלו, לצד מגל המבולבל, ביבי מאבד את היכולת הידועה שלו להפנט את הקהל. הסביבה הסטרילית שיצר לעצמו מתגלה כחרב פיפיות לפוליטיקאי שניזון אך ורק מקונפליקט."

הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' אמיר אטינגר ניתח את הראיון וכתב: ראיון משעמם. נתניהו לא חד. ללא שאלות קשות. שהיו שאלות טיפ טיפ לא נוחות על ה6.10 נתניהו דפדף וינון לא התעקש. פליישמן ויקי היחידים שקצת התעקשו. כל התשובות שלו זהות להודעות הדוברות שלו. הבדיחה הגדולה הייתה על הגיוס: ״חוק מאחד״ וכמובן ברח לקמפיין ״תקום ממשלת שמאל״ נו באמת".

אבישי גרינצייג מ'כאן 11' הגיב וכתב: "בעיניי זה היה אחד הראיונות הכי גרועים של נתניהו. אבל הוא משחק מול שער ריק".

אילן לוקאץ', כתב מגזין ב'חדשות 12' קבע: "נתניהו ויתר על החטופים, כך הודיע בצינור התעמולה שלו. מהערב זה רשמי ומוצהר: אחרי 76 שנה, ממשלת ישראל קרעה את החוזה עם חיילי צה"ל ועם אזרחיה."

דפנה ליאל, הפוליטית של 'חדשות 12' הגיבה וכתבה: "הדבר הכי המשמעותי שהיה  בהופעה של נתניהו בפטריוטים הוא המרחק שתפס מההצעה של עצמו לשחרור חטופים. אמר שהוא מוכן לעסקה חלקית שתחזיר רק חלק מהאנשים ואחריה תחודש הלחימה".

גם העיתונאי והמגיש לשעבר יאיר לפיד, הגיב וכתב: "דווקא ממליץ לכם על הראיון של נתניהו בערוץ 14. תשפטו בעצמכם אם הוא מסוגל להוביל מדינה במשבר".

המגיש ינון מגל הגיב לו ושאל: "מתי אתה מגיע?". מגיש אחר ב'ערוץ 14', שרון גל ניסה להזמין אותו לתוכניתו: "אולי תבוא מחר לשבע שישפטו אם אתה מסוגל להיות ראש אופוזיציה בזמן מלחמה?".

מגיש 'ערוץ 14', שמעון ריקלין הגיב לראיון וכתב: "ראינו באולפן הפטריוטים בערוץ 14 טלויזיה ברמה גבוהה. מה זו רמה גבוהה? טלויזיה שמציגה את הבעיות ושואלת גם את השאלות הקשות מתוך הבנה שאנחנו בעיצומה של מלחמה שעלולה להדרדר בקרוב למלחמה הרבה יותר רחבה. רמה גבוהה זו טלויזיה שמגלה אחריות לצופים שלה ולעם ישראל ומקיימת תהליך בירור אמיתי. גאה במיוחד הערב להיות חלק מערוץ שמשלב ממלכתיות אחריות וביקורת כשצריך מתוך אחריות לחיילים בחזית ולעם שבעורף. כבוד לינון ולצוות הפטריוטים".

חנן עמיאור, עורך אתר 'פרספקטיבה' ומחבר הספר 'הסדנה להנדסת תודעה', הגיב לראיון וכתב: "התרגלנו להתפרצויות לדבריו, לאיבה, לגסות, לשפת הגוף התוקפנית, לרכינה הקרבית קדימה לעומתו באולפני 11, 12 ו 13. הערב הוכיחו הפטריוטים שאפשר לשאול את רה"מ את כל השאלות הקשות אבל בתרבות דיון, ולקבל גם תשובות. אין לו שום סיבה להתראיין אצל 11, 12 ו 13. הם לא רוצים את תשובותיו אלא את דמו".

בנימין נתניהו ערוץ 14 בן כספית יאיר לפיד ינון מגל עיתונאים תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד