ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
האם היתה בגידה מפנים?

נתניהו שבר שתיקה: "אף אחד מהחרדים לא ימהר להפיל את הממשלה"

"שמעתם את המפגינים היום מחוץ לבית שלי? הם קוראים לרצח! לחסל את הדיקטטור! כאילו אני שולט בכל מערכות המדינה". ראש הממשלה שבר שתיקה בראיון ראשון לתקשורת ישראלית ואמר ב'ערוץ 14': "גנץ ואייזנקוט עשו  דבר שלא יעשה, יצאו מהממשלה בעיצומה של המלחמה"

נתניהו שבר שתיקה: "אף אחד מהחרדים לא ימהר להפיל את הממשלה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בערוץ 14 צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו שבר הערב (ראשון) שתיקה בראיון ראשון וארוך לתקשורת הישראלית מאז פרוץ המלחמה שנמשכת כבר 261 ימים.

נתניהו אמר לינון מגל באולפן 'ערוץ 14': "אנחנו במלחמה מול 7 חזיתות. הנשיא של איראן מצייץ כל יום איך הוא ישמיד את ישראל. אני מחוייב להביא לניצחון מלא. אנחנו ננצח. אני לא מוותר בשום אופן על שחרור כל החטופים, הבאנו 136 ונשאר לנו עוד 120. השלב החזק  מול החמאס יסתיים בקרוב".

כניסתו של נתניהו לאולפן ערוץ 14 צילום: ערוץ עכשיו 14

עוד אמר לגבי הסכם עם בלבנון: "אני לא יודע אם יתממש, אני יודע דבר אחד, אני לא מסכים להשאיר את המצב כמות שהוא. אנחנו מחויבים להחזיר את התושבים הביתה. קודם ככל בצד האזרחי, השקענו מליארדים. היום אישרנו את מינוי הפרויקטור. ובמקביל גם הצד הצבאי, אנחנו נערכים לזה".

על העיכוב המשמעותי שהיה בכניסה לרפיח, אמר ראש הממשלה ב'ערוץ 14': "אמרנו שצריך להתקדם לרפיח, כאן הייתה התנגדות של האמריקנים. לא הסכמנו לזה.  ועובדה שנכנסנו".

נתניהו שולל התיישבות יהודית בעזה

על השליטה העתידית בעזה אמר ראש הממשלה: "צה'"ל הציע לי לפני 5 חודשים להביא חמולות שיובילו שליטה אזרחית. הגיע חמאס וחיסל את אותן חמולות. עכשיו הם הביאו תכנית אחרת, שאנחנו מנסים אותה, לא אפרט  כדי שזה יעבוד".

ראש הממשלה נתניהו על הסרבנות צילום: מתוך ערוץ עכשיו 14

במהלך הראיון שלל נתניהו התיישבות יהודית ברצועת עזה ואמר: "יכול להיות שאתה (ינון מגל. ק.ע.) חושב שצריך לקחת שטח מהרצועה, וליישב את עזה, אבל זה לא ריאלי, ולא משרת את מטרות המלחמה. אנחנו צריכים שליטה צבאית ככל שהדבר יידרש".

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו בראיון ל'ערוץ 14': "אנחנו מחוייבים להחזיר את התושבים הביתה לצפון, מינינו היום אחראי לנושא הזה. מקווה שלא נידרש לתרחישים קשים בצפון, אבל אנחנו ערוכים להכל ומסוגלים לטפל גם באתגר הזה, נוכל לעמוד בכמה זירות. עיכבנו את איראן לשנים  ארוכות אבל לא בלמנו אותם".

ראש הממשלה נתניהו גם התייחס לנסיעתו הצפויה לארה"ב ולביקורת שמותחים עליו בנושא ואמר: "לגבי הנאום בקונגרס, זו מחמאה לעם ישראל ולרוח הלחימה של עם ישראל, ואני אייצג אתכם נאמנה שם. אני לא בא לשם לא כדמוקרט ולא כרפובליקני, אלא כיהודי ציוני שמביא את דבר האומה לשנו ברגע מכריע בתולדותיה. איך אמר פעם מנחם בגין 'מי שמעקם את האף שישאר עם האף עקום'".

"היחסים עם גלנט:  יש חילוקי דעות ויש, זה נגמר בתוך החדר הסגור" 

כמו כן התייחס לקוראים לו להתפטר בשעת מלחמה ואמר: "מי שצריך ללכת הביתה זה סינוואר ומוחמד דף, הם  צריכים ללכת מהעולם. לא צריך להתעסק כרגע האם גלנט והרמטכ״ל צריכים ללכת, זה לא הזמן, זה זמן לאחדות. גם אם יש חילוקי דעות ויש, זה נגמר בתוך החדר הסגור. אני ייסע לקונגרס כדי לייצג את ישראל. פעם ראשונה שמאפשרים למנהיג זר לנאום שם פעם רביעית".

מתוך שידורי ערוץ 14ראש הממשלה נתניהו בערוץ 14צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

בפרק הפוליטי אמר נתניהו: "גנץ ואייזנקוט עשו  דבר שלא יעשה, יצאו מהממשלה בעיצומה של המלחמה, ותקפו בצורה כזאת ברוטלית את הממשלה".

"לא היה מקום להעלות את חוק הרבנים. תוקם כאן ממשלת שמאל"

נתניהו התייחס ב'ערוץ 14' למשבר הקואליציוני סביב חוק הרבנים והגיוס ואמר: "לא היה מקום להעלות את חוק הרבנים על אף שזה בהסכם הקואליציוני, אבל אנחנו צריכים להתאחד כרגע. ודווקא חוק הגיוס המוצע הוא חוק מאחד, שיכניס אלפים מהציבור החרדי לצה”ל".

לדבריו, "החוק הזה הוכן בידי גנץ ומשרד הביטחון לפני המלחמה והוא מגייס אלפים רבים מבני הציבור החרדי. זה מה שהשתנה בעקבות המלחמה, המוכנות של הציבור החרדי שיכול להשלים עם החוק הזה. הוא מהווה הזדמנות היסטורית והוא גורם לאחדות".

עוד אמר על המצב הפוליטי: "אנחנו בעיצומה של מלחמת קיום. צריך לצמצם את הפילוגים ואת אי-ההסכמות. אף אחד לא ימהר להפיל ממשלה בזמן מלחמה, זה יהיה אות קין על המצח של מי שיעשה את זה. זו ממשלת ימין, ואם היא תיפול, תקום כאן ממשלת שמאל שתקים מדינה פלסטינית  ותעביר חוקים שיסגרו את האולפן הזה כמו שלכם".

"קראו נגדי קריאות נאצה וקריאות לרצח. תתעשתו"

רה"מ נתניהו אמר עוד בתכונית 'הפטריוטים': "קראו נגדי קריאות נאצה וקריאות לרצח. תתעשתו, זה הזמן לגדלות ולאחדות. יש כאן מיעוט מאורגן וממומן שהמטרה שלו זה להפיל את הממשלה ולהקים ממשלת שמאל שתקים מדינה פלסטינית".

על המפגינים נגדו מחוץ לביתו ובשאר חלקי הארץ, אמר ראש הממשלה: "אני לא יכול לקבל שבאמצע מלחמה מפלגים את הכוחות. שמעתם את המפגינים היום מחוץ לבית שלי? הם קוראים לרצח! לחסל את הדיקטטור! כאילו אני שולט בכל מערכות המדינה".

נתניהו בפטריוטים על קריאות המפגינים נגדו צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

ראש הממשלה נתניהו התייחס ב׳ערוץ 14׳ להפצת הקונספירציות ושקרי הבגידה מבפנים ואמר: "יש דברים שצריך לבדוק אותם, יש הרבה כשלים שצריך לבדוק על תום, אבל אני לא קונה את תאוריית הקונספירציה".

נתניהו התייחס לקריאות הסרבנות לשרת בצה"ל ואמר: "היא הייתה אסון, יצרה סדק בחברה הישראלית ואשליות וציפיות בקרב האויבים שלנו. זה אסון כשזה בא מהשמאל ואסון כשזה בא מהימין. זה היה גורם חשוב, אבל לא הגורם המרכזי של האויב כדי לתקוף אותנו".

על ליל ה-6 באוקטובר אמר ראש הממשלה נתניהו: "המדיניות שלי הייתה לגדוע את החמאס, פעלנו נגדם והרגנו אלפי מחבלים כולל מחבלים בכירים. לא חשבתי לעשות איתם עסקה. לא היה קונצנזוס לאומי ובינלאומי להיכנס ולכבוש אותם".

בנימין נתניהו ינון מגל ערוץ 14 מלחמת חרבות ברזל ראיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד