כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
פרסום ראשון

המהלך של השר בן צור לבטל את גזירת המעונות על אברכים מחויבי גיוס

פרסום ראשון: שר העבודה יואב בן צור בוחן בימים אלו לשנות את מבחני התמיכה לזכאות להנחה במעונות יום, כך שלפי הקריטריונים גם במקרה שהורה אחד עובד, כמו למשל אם המשפחה, הזכאות להנחה עדיין תישמר. המהלך מגיע ברקע החשש מביטול הזכאות להנחה לאברכים מחויבי גיוס

המהלך של השר בן צור לבטל את גזירת המעונות על אברכים מחויבי גיוס
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: שר העבודה יואב בן צור בוחן בימים אלו לשנות את מבחן התמיכה לזכאות להנחה במעונות יום, כך שלפי הקרטריונים גם במקרה שהורה אחד עובד, כמו למשל אם המשפחה, הזכאות להנחה עדיין תישמר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

בימים אלו בוחנת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה את ביטול הזכאות להנחה למשפחות אברכים מחוייבי גיוס, זאת בנוסף לתקציבי הישיבות שכבר הופסקו.

המהלך של השר בן צור לשינוי דרגות הסבסוד נועד לתת לכך מענה ולמנוע את האפשרות של שלילת הזכאות להורים לפעוטות במגזר החרדי. 

יונתן זינדל, פלאש 90השר יואב בן צור בכניסה לישיבת ממשלהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי גורמי המקצוע במשרד העבודה שלחו השבוע למשרד המשפטים חוות דעת משפטית בה נכתב כי "שר העבודה ביקש להחליף את מבחני התמיכה לשנת תשפ"ה כך שהתמיכה תיועד לתעסוקת נשים בלבד, ואף התבקשנו לבחון אפשרות כי לא יידרש עיסוק משמעותי של האב".

במסגרת המכתב, השר בן צור מסביר כי קיימות השלכות מרחיקות לכת עבור הפעוטות בעקבות הורדת התמיכה באוכלוסיות מסוימות מהלך שיוביל הורים רבים להוציא את הילדים ממוסדות מפוקחים עקב הנטל הכלכלי הכבד.
 
יש לציין כי בתקופה שכל מהלך לטובת המגזר החרדי נתקע בטענות משפטיות, יש לקוות שהמאבק של השר בן צור לבטל את גזירת המעונות יצליח.

יואב בן צור מעונות יום משרד העבודה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד