ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
לצד חיזבאללה

גורם עיראקי: המיליציות הפרו איראניות נערכות להילחם נגד ישראל

התוכנית השיעית לסייע לחיזבאללה במקרה של מלחמה בלבנון. גורם עיראקי: "המיליציות נערכות בשטח לחבור לחיזבאללה" כדי לסייע לנסראללה במידה ותפרוץ מלחמה כוללת

גורם עיראקי: המיליציות הפרו איראניות נערכות להילחם נגד ישראל
מורד חות'י בתימן צילום: דוברות החות'ים

לאחר הפרסום מוקדם יותר היום על תוכנית שיעית לסייע לחיזבאללה במקרה של מלחמה בלבנון עם ישראל, גורם עיראקי המעורה בפרטים אומר לרועי קייס בכאן חדשות, כי המיליציות הפרו איראניות במדינה כבר נערכות בשטח כדי לשלוח לוחמים וכוחות לחזית בדרום לבנון כדי שיחברו לחיזבאללה, במקרה של עימות כולל.

העיראקים והאיראנים יסייעו לנסראללה צילום: כאן חדשות
 
לדברי הגורם עיראקי, אותן המיליציות, שכרגע משגרות מרחוק כטב"מים וטילים לעבר ישראל, רואות בחיזבאללה כוח ההרתעה המרכזי שלהן, ולכן מעוניינות להצטרף אליו פיזית בלחימה בדרום לבנון. זאת, אם הארגון הוא יהיה תחת איום ממשי.

סוגיית מוכנות המיליציות להצטרף ללחימה עלתה גם בפגישה לאחרונה בבגדאד בין ראשי המיליציות השיעיות בעיראק לשר החוץ האיראני ממלא המקום. עד כה המיליציה השיעית היחידה שהגיעה פיזית מחוץ לדרום לבנון כדי לסייע לחיזבאללה היא המיליציה "האימאם חוסיין", שפועלת בסוריה.

כזכור מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום ביום רביעי האחרון כי מנהיגים מאיראן, עיראק, סוריה, תימן ומדינות אחרות הציעו בעבר לשלוח עשרות אלפי לוחמים לעזור לחיזבאללה, אך לדבריו, לארגון יש כבר יותר מ-100,000 לוחמים.

"אמרנו להם, תודה, אבל אנחנו מסתדרים עם המספרים שיש לנו", אמר נסראללה.

"אנחנו נלחם כתף אל כתף עם חיזבאללה אם תפרוץ מלחמה כוללת", אמר בכיר בארגון הנתמך על ידי איראן בעיראק ל-AP בבגדד. הוא סירב למסור פרטים נוספים.

הבכיר, יחד עם עוד נציג מעיראק, אמר כי כמה יועצים מעיראק כבר נמצאים בלבנון.

 

איראן עיראק חיזבאללה נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד