ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
"מגוחך"

בלבנון מכחישים את הדיווח על הסתרת נשק איראני בשדה התעופה

שר התחבורה הלבנוני הכחיש את הדיווח בבריטניה לפיו נשק איראני מוחבא בשדה התעופה, וטען כי מדובר בדיווח מגוחך. השר הזמין עיתונאים "כדי שיבדקו בעצמם האם ישנו נשק בשדה התעופה"

בלבנון מכחישים את הדיווח על הסתרת נשק איראני בשדה התעופה
גבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

שר התחבורה הלבנוני עלי חמיה, איש חיזבאללה, הכחיש במסיבת עיתונאים שכינס הערב (ראשון) את הדיווח בטלגרף לפיו נשק איראני מוחבא בשדה התעופה בלבנון: "הדיווח של העיתון הבריטי טלגרף לגבי הברחת נשק דרך נמל התעופה רפיק אל-חרירי מגוחך וכלל מידע ממקורות לא ידועים". 

השר הוסיף: "העובדים לא מורשים לפתוח קופסאות אלא המכס הלבנוני שהוא גוף רשמי. נמצאים בהליך של הגשת תביעה נגד הטלגרף שפרסומו מעוות ופוגע במוניטין של נמל התעופה, ללא כל בסיס משפטי".

עוד המשיך: "ישראל מבצעת הפרות במרחב האווירי של לבנון, במיוחד מעל נמל התעופה של ביירות, בנוסף להפרות המהוות איום גדול על בטיחות התעופה. פנינו להתאחדות התחבורה האווירית והם הגיבו בהכחשה מוחלטת לדיווח בטלגרף והעיתון שינה את מקור המידע שלו שקשור אליו".

השר סיכם את דבריו: "אנחנו מזמינים את כל כלי התקשורת לסייר בנמל התעופה מחר ב-10:30 בבוקר ולראות אותו מקרוב, ההזמנה פתוחה לכולם".

כזכור, לטענת מקורות ששוחחו עם ה'טלגרף', מחבלים עוברים דרך קציני מכס משוחדים בלי בעיות עם כמויות גדולות של נשק איראני.

על פי הדיווח, בנמל התעופה מאוחסנים טילי איראנים מסוג פאלאק, רקטות לא-מדויקות, טילי פתח 110 לטווח קצר, וגם טילים M-600 שהטווח שלהם מגיע ליותר מ-240 קילומטרים.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד