כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
תיעודים דרמטיים

דיווחים ברוסיה: שלוש זירות ירי בחבל דגסטן, בית כנסת עולה באש, מספר שוטרים נהרגו

דיווחים ברוסיה על חילופי אש מחוץ לבית כנסת בעיר דרבנט שבחבל דגסטן, בצפון הקווקז. על פי דיווחים מקומיים בית הכנסת עולה באש. דיווחים על שתי זירות נוספות | משרד החוץ: כרגע לא ידוע על מעורבות ישראלים או יהודים

דיווחים ברוסיה: שלוש זירות ירי בחבל דגסטן, בית כנסת עולה באש, מספר שוטרים נהרגו
קרב היריות צילום: צילום מסך

דיווחים ברוסיה על ירי בבית כנסת בעיר דרבנט שבחבל דגסטן, בצפון הקווקז. לפי התקשורת הרוסית, שוטר אחד נהרג שם. על פי דיווחים מקומיים בית הכנסת עולה באש.

זירת האירוע צילום: רשתות חברתיות
 
על פי הדיווח בתקשורת הרוסית, אלמונים ירו לעבר בית כנסת וכנסייה באמצעות נשק אוטומטי. האירוע התרחש בסביבות השעה 18:00 שעון מקומי, מדיווחים מקומיים עולה, כי במקום שני הרוגים, זהותם לא פורסמה.
 
שריפה מחוץ לבית הכנסת צילום: רשתות חברתיות
 
על פי עדויות, חמישה אנשים ירו ​​לעבר הכנסייה האורתודוקסית בדרבנט. התוקפים הגיעו עם רכב פולקסווגן לבן. גופת אדם עם כדור בראשו נמצאה ליד בית הכנסת הבוער. אדם נוסף אושפז עם כוויות. ברוסיה מדווחים גם כי במהלך הירי לעבר בית הכנסת וכנסייה, נהרג כומר בפיגוע דקירה.
 
זירת האירוע צילום: רשתות חברתיות
 
דיווחים ברוסיה גם על ירי במחצ'קלה בירת דגסטן, אלמונים ירו ברחוב ארמושקינה לעבר עמדת משטרה. ניידת משטרה עלתה באש. על פי דיווחים שוטר נהרג ושישה נוספים נפצעו.

כלי תקשורת רוסים מדווחים גם כי אלמונים פתחו באש בגבול בין רוסיה לרפובליקת אבחזיה העצמאית שהכריזה על עצמה כחלק מרוסיה, לפי דיווחים מקומיים ראשוניים, לפחות שלושה בני אדם נפצעו שם, ואדם נוסף נהרג.

משרד החוץ: לא ידוע על יהודים או ישראלים בין הנפגעים

ממשרד החוץ נמסר: הפרטים כפי שידועים עד כה. אירוע ירי משולב התרחש ליד בית כנסת המרכזי של הקווקז במחצ׳קלה ובכנסיה בעיר דרבנט. במחצ׳קלה חמושים ירו בשני שומרי בית הכנסת שאינם יהודים וברכב משטרה והציתו את היכל בית הכנסת, בעת האירוע לא היו מתפללים במבנה. עד כה לא ידוע על יהודים או ישראלים בין הנפגעים.

עוד נמסר ממשרד החוץ כי בית הכנסת בדרבנט הוצת ונשרף עד היסוד. שומרים מקומיים נהרגו. בית הכנסת במחצ'קלה הותקף בירי, אין פרטים נוספים. במקביל, הותקפו כנסיות במחצ'קלה ובדרבנט נרצח כומר. ככל הידוע לא שהו מתפללים בבתי הכנסת בזמן התקיפה ולא ידוע על נפגעים מקרב הקהילה היהודית. שגרירות ישראל במוסקבה נמצאת בקשר עם ראשי הקהילה היהודית במחוז.

האירועים היום מגיעים לאחר שהרשויות ברוסיה הגישו כתב אישום נגד חמישה צעירים מיישובים שונים בדגסטן (בני 19 עד 26), שהשתתפו בניסיון הלינץ' בשדה תעופה בנוסעי מטוס שנחת מתל אביב עם ישראלים ויהודים ברוסיה בנובמבר שעבר.

הצעירים מואשמים ב"השתתפות בהפרות סדר המוניות", סעיף שהעונש המירבי עליו הוא שמונה שנות מאסר. אחד הצעירים רבדאן רג'אבוב (19), נאשם גם ב"הפעלת כוח כלפי איש חוק", סעיף שהעונש המירבי עליו הוא חמש שנות מאסר במושבת עונשין. לבקשת התביעה, התיק יידון בבית משפט במחוז קרסנודר ולא בדגסטן.

על פי התביעה הדבר נועד "להבטיח את האובייקטיביות של המשפט". עורכי הדין של הנאשמים והם עצמם התנגדו לבקשה, שאושרה לבסוף, כך דיווח אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

העיתון "קומרסנט" פרסם כי בעקבות ניסיון הלינץ' ההמוני, נפתחו 242 תיקים בגין "התפרעות", 104 מתפרעים נדונו לתקופות מאסר קצרות הנעות בין יום ל-10 ימים. 94 ממשתתפי הלינץ' נקנסו בסכום של 10 אלפים רובל (112 דולר). 42 מתפרעים נוספים נשלחו לעבודות שירות.

 
מלחמת חרבות ברזל רוסיה דגסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד