ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
טעות בהחלטה

בניגוד לבקשת המשפחה: איבר של חייל הושתל בילדה ערביה

הוריו של לוחם שנפל בעזה גילו שאחד מאיבריו של בנם הושתל בילדה ערבייה אף שדרשו כי איבריו יושתלו בחולים יהודים בלבד. דרישת ההורים הייתה אמורה לפסול את ההשתלה כולה. משרד הבריאות: "נהלי חלוקת האיברים להשתלה בין תושבי ישראל מבוססים על קריטריונים רפואיים בלבד"

בניגוד לבקשת המשפחה: איבר של חייל הושתל בילדה ערביה
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

הוריו של חייל שנפל בעזה לאחרונה אישרו לתרום את איבריו, בתנאי שהתרומה תגיע לחולים יהודים בלבד.

הדרישה אינה עולה בקנה אחד עם נוהלי משרד הבריאות, ודרישת ההורים היתה אמורה לפסול את תרומת האיברים כולה. אך מסיבה לא ברורה תרומת האיברים לא נפסלה בעוד ההורים האבלים הבינו שדרישתם נענתה בחיוב.

יואבן אבן מדווח בחדשות 12 כי מספר שבועות לאחר נפילת בנם החייל, גילו ההורים במקרה שאחד מאיבריו של בנם הושתל בגופה של ילדה ערבייה ממזרח ירושלים, וזעמו על כך.

במשרד הבריאות אומרים שהתבחינים בבחירת החולים שמקבלים תרומת איברים חייבים להיות רפואיים בלבד. עם זאת, במערכת הבריאות יש גורמים הסבורים שצריך לאפשר לקרובי משפחה לדרוש שאיבריו של יקירם שנפטר יושתלו במטופלים יהודים בלבד, ולהוסיף להם גם מטופלים שאינם יהודים אבל כאלה ששירתו בצבא.

תגובת משרד הבריאות: "בהתאם לחוק השתלת איברים, נוהלי חלוקת האיברים להשתלה בין תושבי ישראל מבוססים על קריטריונים רפואיים בלבד, דבר הנועד להבטיח שהחולה הזקוק ביותר מבחינה רפואית לתרומת איבר יקבל את התרומה, וכל התניה או שיקול אחר אינם מובאים בחשבון. הערך העליון במערכת הבריאות הוא ערך החיים וזאת ללא הבדל בין אדם לאדם".

מלחמת חרבות ברזל השתלת איברים תרומת איברים ערביה לוחם נהרג בעזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד