ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
הפקת לקחים

המבקר בעוטף: "הכשל מחייב תיקון יסודי ויפה שעה אחת קודם"

המבקר אנגלמן בסיור בעוטף עזה יחד עם ממ"ז דרום של המשטרה: "הביקורת בעת הזו קריטית לשם הפקת לקחים. הכשל ב-7.10 מחייב תיקון יסודי גם למען התושבים שחוזרים לבתיהם בדרום וגם למען תושבי הצפון. ויפה שעה אחת קודם"

המבקר בעוטף: "הכשל מחייב  תיקון יסודי ויפה שעה אחת קודם"
המבקר בעוטף עזה צילום: באדיבות המצלם

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים היום (ראשון, 23.6.24) סיור מקיף בנגב המערבי וביישובי עוטף עזה, יחד עם מפקד מחוז הדרום של המשטרה ניצב אמיר כהן. הסיור מתקיים כחלק מהליך הביקורות שמשרד מבקר המדינה מבצע על כשלי ה-7.10  ותוך שיתוף פעולה מלא של משטרת ישראל. זהו הביקור השני של המבקר באזור, כאשר הראשון היה בסמוך לאחר הטבח ב-7.10 יחד עם ראש מועצת אשכול גדי ירקוני.

מצד משרד המבקר השתתפו חמשת מנהלי החטיבות ומצד המשטרה הגיעו הקצינים הבכירים במחוז דרום, כולל קצינים ושוטרים שלחמו בשמחת תורה, 7.10.

באדיבות המצלםהמבקר בעוטף עזהצילום: באדיבות המצלם

אנגלמן הודה למפקד מחוז דרום על שיתוף הפעולה עם הביקורת ואמר: "אנחנו נמצאים באתר המסיבה ברעים, בו מאות נרצחו. גם כוחות המשטרה איבדו כאן מעל 20 שוטרים. הסיור היום מתקיים כחלק מהליך הביקורת בליווי מפקד מחוז דרום של המשטרה. אני רוצה להביע הערכה למשטרה על שיתוף הפעולה המלא לו אנו זוכים בביקורת המדינה כחלק ממטלות הביקורת סביב ה- 7.10, הן סביב סוגיית רישוי המסיבה ברעים והן סביב האבטחה והכשלים המשמעותיים בשדרות, באופקים ובנתיבות ובכל המערך של ההגנה ביישובי העוטף.

הסיור כולל ירידה לשטח לשדרות, בארי, רעים ואתרים נוספים רלוונטיים כדי להבין מה קרה שם.

באדיבות המצלםהמבקר בעוטף עזהצילום: באדיבות המצלם

הביקורת בעת הזו קריטית לשם הפקת לקחים. הכשל ב-7.10 מחייב תיקון יסודי גם למען התושבים שחוזרים לבתיהם בדרום וגם למען תושבי הצפון. ויפה שעה אחת קודם.

עוז רוחם של השוטרים וכלל כוחות הביטחון, חברי כיתות הכוננות והאזרחים שנפלו ונפצעו בלחימה בשמחת תורה 7.10 יהיה נצור בלבנו לעד. במותם הצילו חיים רבים".

באדיבות המצלםהמבקר בעוטף עזהצילום: באדיבות המצלם

עוטף עזה מבקר המדינה מתניהו אנגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד