ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
אמברגו חי ובועט

בארה"ב מאשרים טענת נתניהו: משלוחי הנשק פחתו בכ-50%

אחרי דברי ראש הממשלה נתניהו, גורמים אמריקניים ובמערכת הביטחון מאשרים כי חלה ירידה באספקת משלוחי הנשק מארה"ב. בחלק הראשון של המלחמה הועברו כ-240 משלוחי נשק מארה"ב, ובחודשים האחרונים מספרם ירד לכ-120 בלבד

בארה"ב מאשרים טענת נתניהו: משלוחי הנשק פחתו בכ-50%
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע הטענות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה היום (ראשון), לפיה "חלה ירידה דרמטית באספקת חימושים מארה"ב", גורמים אמריקנים ומערכת הביטחון בישראל אישרו בשיחה עם חדשות 12 כי אכן הייתה האטה בהעברת משלוחי הנשק מארה"ב בחודשים האחרונים.

ההאטה בהעבר משלוחי הנשק מצטרפת למשלוח אחד של פצצות מדויקות שעוכב. בחלק הראשון של המלחמה הועברו לישראל כ-240 משלוחי נשק. בחודשים האחרונים הועברו כ-120 משלוחים, ירידה של כ-50%.

אחד ההסברים להאטה הוא שבתחילת המלחמה האמריקנים העבירו משלוחים ללא אישור הקונגרס, ועכשיו פחות. בנוסף, העצימות של המלחמה והדחף בארה"ב לעזור לישראל במלחמה פחתו.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל. במשך שבועות ארוכים פנינו לידידינו האמריקנים בבקשה להאיץ את המשלוחים.

עשינו זאת פעם אחר פעם. עשינו זאת בדרגים הגבוהים, ובכל הדרגים, ואני רוצה להדגיש - עשינו זאת בחדרי חדרים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל דבר אחד לא קיבלנו: המצב הבסיסי לא השתנה. פריטים מסוימים הגיעו בטפטוף, אבל המאסה הגדולה של החימושים נשארה מאחור".

לדבריו, "לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ, כפי שקרה כשיצאתי נגד הסכם הגרעין עם איראן, כפי שקרה וקורה כשהתנגדתי פעם אחר פעם להקמת מדינת טרור פלסטינית, וכפי שקורה עכשיו כשאני מתנגד לסיום המלחמה תוך השארת החמאס על כנו".

בנימין נתניהו ארה,ב צה"ל משלוחי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד