כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
תיעוד דרמטי

השלכת רימונים וירי על גן הילדים בשכונה הבני ברקית: "רועדים על החיים"

סדרת אירועים פליליים מטרידה את שלוותם של תושבי שכונת פרדס כץ בבני ברק | החמור שבהם התרחש בשבוע שעבר, כאשר גן ילדים נפגע מירי שביצעו רוכבי אופנוע | "השכנים לא אפשרו לילדיהם לצאת מהבית. רועדים על חיים שלהם" | תיעוד דרמטי

השלכת רימונים וירי על גן הילדים בשכונה הבני ברקית: "רועדים על החיים"
הירי לעבר הבניין, סימני הקליעים על קיר הגן צילום: דוד קשת/מצלמות אבטחה

אזרח מן השורה שיחלוף סמוך לגן הילדים ברחוב אוסישקין בבני ברק, כנראה לא יהיה מודע לדרמה שמתחוללת כאן בימים האחרונים. קולות הזאטוטים המתלוצצים בוקעים מחלון הגן, אך כשמתקרבים מעט התמונה הופכת קודרת יותר.

על חלון הגן שבו נמצאים כעת יותר מתריסר ילדים ניתן עדיין להבחין בחורי הירי - שאף אחד לא דאג לתקן - עדות לאירוע החמור שהתרחש רק בסוף השבוע האחרון. סמוך לשעה 01:00 בלילה שבין רביעי לחמישי הגיחו אלמונים על גבי אופנוע, ופתחו בירי לעבר הבניין הממוקם בצומת הרחובות אוסישקין וטורומפלדור, סמוך לכמה מבתי הכנסת המרכזיים בשכונה.

באדיבות המצלםקליעים על חלון הגןצילום: באדיבות המצלם

האירוע החמור הוא חלק מסדרת אירועים פליליים שמטרידה את שלוות תושבי השכונה. רק לפני כשבועיים הושלך לעבר הבניין שבו ממוקם הגן רימון הלם, מה שגרם לבהלה רבה בקרב השכנים. גם הלילה, חרף המצוד אחר העבריינים, שוב נפתחה אש לעבר הבניין. במקביל התרחש אירוע ירי נוסף ברחוב דון יוסף בעיר. לפי המשטרה קיים קשר בין המקרים.

תיעוד הירי ברחוב אוסישקין בבני ברק צילום: בחדרי חרדים

הערב הודיעה המשטרה כי עצרה שני חשודים במעורבות באירועי הירי. השניים, צעירים תושבי בני ברק ופתח תקווה, הובאו לחקירה שבסיומה נכלאו. מחר בבוקר הם יובאו לדיון בבימ"ש השלום בת"א. "חוקרי תחנת בני ברק- רמת גן פתחו בחקירה עם קבלת דיווחים על שני אירועי ירי שאירעו לפנות בוקר, ברחוב אוסישקין ורחוב דון הנשיא בעיר בני ברק", מסרה המשטרה.

הירי ברחוב אוסישקין צילום: מצלמות אבטחה

הרקע לאירועים, לפי יודעי דבר, הוא סכסוך בין גורמים פליליים המתגוררים בשכונה. "רק לחשוב מה היה קורה לו הירי היה מתבצע כמה שעות לאחר מכן, כאשר הילדים שוהים בגן", אומר אחד השכנים ל'בחדרי חרדים'. "התחושה היא שחזרנו לפרדס כץ של שנות ה-90, מחזירים אותנו למה שאפילו זקני השכונה כבר הספיקו לשכוח".

"במהלך השבוע שלאחר השלכת הרימון, מרבית השכנים לא אפשרו לילדים לצאת מהבית", אומר שכן נוסף. "כשחשבנו שהעסק נרגע, הגיע הירי. השכנים רועדים על חיים שלהם. למה מחכים? שאזרח תמים ייפגע חלילה?".

באדיבות המצלםסימני הירי צילום: באדיבות המצלם

השכנים בבניינים הסמוכים מתארים תחושת פחד ואימה מאז החלו קרבות העבריינים באזור. "אתה לא יודע מתי תשמע את צרור הירי הבא, מתי הרימון התורן יפגע לך ברכב", אומר תושב נוסף. "מי ישלח את הילדים לבד כשבכל רגע יכול להגיע עבריין על אופנוע ולפתוח באש".

ירי פרדס כץ פשע בבני ברק בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד